/ اخبار بیت کوین / صندوق بیت کوین گری اسکیل هفته گذشته بازدهی بهتری نسبت به صندوق های ETF بیت کوین داشت

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

صندوق بیت کوین گری اسکیل هفته گذشته بازدهی بهتری نسبت به صندوق های ETF بیت کوین داشت

صندوق بیت کوین گری اسکیل هفته گذشته بازدهی بهتری نسبت به صندوق های ETF بیت کوین داشت

آمار و ارقام نشان می دهد صندوق بیت کوین(BTC) گری اسکیل(Grayscale) در هفت روز ابتدایی راه اندازی محصولات ETF تازه راه اندازی شده بی رقیب بوده است.

گری اسکیل بیت کوین تراست(GBTC)، در هفته گذشته نسبت به صندوق های(ETF) تازه راه اندازی شده بهتر عمل کرده است. آمار منتشر شده توسط مدیران اجرایی گری اسکیل نیز، تایید کرد که GBTC از 19 اکتبر بازدهی بهتری را به سرمایه گذاران ارائه کرده است.

تخفیف گری اسکیل به پایین ترین سطح ماهانه خود می رسد

در این رابطه بخوانید‌ : الگوی سر و شانه ها چیست و چگونه میتوان آن را شناسایی کرد؟

در حالی که صحبت ها در مورد ETF های آتی بیت کوین(BTC) و تاثیر آن ها بر بازار ادامه دارد، گری اسکیل عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده است.

در میان ادعا هایی مبنی بر اینکه صندوق های تازه راه اندازی شده در حال جذب مشتریان GBTC هستند، روسای این شرکت اظهار داشتند عملکرد این صندوق از روز راه اندازی صندوق های ETF تاکنون بهتر بوده است.

 

نمودار بازدهی GBTC در برابر BITO. منبع: TradingView

در طول هفت روز تا دوشنبه، در حالی که اولین صندوق ETF بیت کوین(BTC) یعنی صندوق ETF شرکت پروشرز با نماد(BITO) با ریزش 0.5 درصدی مواجه شده، GBTC حدود 8.8 درصد رشد کرده است.

این امر تا حدی به لطف افزایش پریمیوم GBTC رخ داد که این هفته به کمترین میزان تخفیف خود نسبت به بازار اسپات از اوایل سپتامبر رسید.

نگرانی ها پیش از این و حین راه اندازی ETF های بیشتر ، بر روی ناتوانی بالقوه گری اسکیل در خصوص تغییر پریمیوم منفی متمرکز بود و برخی نیز استدلال می‌کردند ارزش پیشنهادی این دو ابزار قابل مقایسه نیست.

پریمیوم GBTC در برابر سرمایه گذاری ها در برابر نمودار بیت کوین به دلار(BTC/USD). منبع: Bybt

بری سیلبرت(Barry Silbert) مدیر عامل شرکت مادر گری اسکیل، دیجیتال کارنسی گروپ، به حجم معاملات بالاتر GBTC اشاره کرد. دوشنبه 25 اکتبر، مجموع این حجم 374 میلیون دلار بود، در حالی که BITO، مبلغ 286 میلیون دلار را مدیریت کرد.

همچنین بخوانید : گس فی چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟

مدیر عامل گری اسکیل، مایکل سوننشین(Michael Sonnenshein) مجددا به اظهارات خود مبنی بر تبدیل GBTC به یک ETF اشاره کرد و رسما برای این کار به نهاد قانون گذار ایالات متحده درخواست داد.

ETF بعدی برای اتریوم(ETH) خواهد بود؟

سه شنبه شاهد راه اندازی سومین صندوق ETF بیت کوین(BTC) ایالات متحده، توسط شرکت ون اک(VanEck) بودیم.

درگیری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) بر سر ارائه چنین محصولی به بازار مدت هاست که ادامه دارد.

سرنوشت صندوق فیزیکی ETF بیت کوین(BTC) هنوز در آستانه تصمیم SEC در مورد اولین برنامه ها در ماه آینده ، مبهم باقی مانده است.

گابور گورباکس(Gabor Gurbacs)، مدیر استراتژی دارایی های دیجیتال ون اک هفته گذشته گفت، اگر قانون گذاران به اندازه کافی به منافع سرمایه‌ گذاران اهمیت دهند ، به زودی ETF فیزیکی بیت‌ کوین(BTC) را تایید می‌ کنند.

14 کشور در اروپا ، کانادا، برزیل و غیره به ETP های فیزیکی بیت کوین(BTC) دسترسی دارند.

برنامه تصمیم گیری صندوق ETF بیت کوین(BTC). منبع: Arcane Research

اسکات ملکر(Scott Melker)، تحلیلگر مشهور نیز گفت صندوق ETF آتی اتریوم(ETH) زودتر از صندوق فیزیکی بیت کوین(BTC) تایید خواهد شد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین