/ اخبار بیت کوین / السالوادور جمعه سیاه را جشن می گیرد؛ خرید 100 بیت کوین دیگر با 20 درصد تخفیف

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

السالوادور جمعه سیاه را جشن می گیرد؛ خرید 100 بیت کوین دیگر با 20 درصد تخفیف

السالوادور جمعه سیاه را جشن می گیرد؛ خرید 100 بیت کوین دیگر با 20 درصد تخفیف

با اضافه شدن 100 کوین به دارایی های السالوادور ، این کشور هم اکنون دارای 1،220 بیت کوین (BTC) به ارزش تقریبی 66.3 میلیون دلار پس از کاهش قیمت این دارایی به 54.000 دلار است.

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور سالوادور، پس از کاهش قیمت بیت کوین به زیر 54،000 دلار در روز جمعه دوباره در کف قیمتی خرید کرد و بیش از 5 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد.

رئیس جمهور السالوادور روز جمعه در توییتی گفت که پس از فشار فروش جهانی در بازار کریپتو که به دنبال کشف نوع جدیدی از ویروس کووید 19 در آفریقای جنوبی ایجاد شده، 100 عدد بیت کوین خریداری کرده است. بیت کوین پس از برخورد با سقف تاریخی 69،000 دلاری در 10 نوامبر، 20 درصد ریزش کرد و به 54،343 دلار رسید و هم اکنون در زمان انتشار این مطلب در کمتر از 24 ساعت، 8 درصد ریزش کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : ریپل استیبل کوین خود با پشتوانه دلار را راه اندازی خواهد کرد

بوکله برای اولین بار در 7 سپتامبر در آستانه قانونی شدن بیت کوین در این کشور اعلام کرد ، 200 بیت کوین خریداری کرده ، زمانی که قیمت آن حدودا 52،000 دلار بود. او در توییت خود اعلام کرد کوین ها را در کف قیمتی خریداری کرده است و این کشور قبل از آخرین خرید، 1120 بیت کوین در اختیار داشت. در زمان انتشار این خبر السالوادور در 26 نوامبر با اضافه کردن 100 کوین، دارای بیت کوین هایی به ارزش تقریبی 66.3 میلیون دلار است.

قیمت بیت کوین پس از اخبار مربوط به نوع جدید ویروس کووید 19 در آفریقای جنوبی بیش از 8 درصد کاهش یافت. منبع: TradingView

از زمان اولین اعلام قانونی در ماه ژوئن با هدف تبدیل بیت کوین به ارز قانونی در السالوادور، بوکله چندین طرح در خصوص پذیرش و ماینینگ بیت کوین پیشنهاد داده است. دولت ایجاد زیرساخت‌ ها را برای پشتیبانی از والت دولتی بیت‌ کوین به نام چیوو (Chivo) آغاز کرده است و اخیرا از برنامه‌ های خود برای راه‌ اندازی شهر بیت‌ کوین پرده‌ برداری کرده است که در ابتدا از طریق یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت‌ کوین تامین مالی می‌ شود.

در ماه سپتامبر بسیاری از مردم السالوادور نسبت به پذیرش بیت کوین در این کشور اعتراض کردند. گروهی متشکل از بازنشستگان و کارگران نیز تظاهراتی علیه قانونی شدن بیت کوین برگزار کردند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین