/ حقوقی و قضایی / مالزی 1،720 دستگاه ماینینگ بیت کوین را توقیف کرد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مالزی 1،720 دستگاه ماینینگ بیت کوین را توقیف کرد

مالزی 1،720 دستگاه ماینینگ بیت کوین را توقیف کرد

پلیس مالزی در پی شکایت مردم، یک عملیات ماینینگ بیت کوین (bitcoin) را منحل و 1،720 دستگاه ماینینگ بیت کوین را در جریان این سرقت برق، توقیف کرد. پلیس 75 ساختمان اطراف را بازرسی کرد و مشخص شد 30 مورد از آنها به فعالیت‌های ماینینگ غیرقانونی بیت کوین و سرقت برق، مشغول هستند.

طبق گزارش رسانه های محلی مالزی، پلیس مالزی یک پرونده بزرگ سرقت برق مربوط به ماینینگ بیت کوین را منحل کرده است. رئیس پلیس پراک در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این عملیات در پی شکایات مردمی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات، نیروگاه تناگا ناسیونال برهاد (TNB) و ایستگاه آتش نشانی و نجات سیتیوان شرکت داشتند، توضیح داد:«این عملیات بزرگترین موفقیت امسال نیروگاه تناگا ناسیونال برهاد است.»

در این رابطه بخوانید‌ : ریپل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

وی خاطرنشان کرد که طبق گفته نیروگاه تناگا ناسیونال برهاد، میزان این سرقت برق حدود 2 میلیون رینگیت (478،870 دلار) بود.

وی بیان کرد:« پلیس در طی بازرسی از 75 ساختمان اطراف این منطقه، دریافت که 30 مورد از آن‌ها در زمینه ماینینگ بیت‌کوین غیرقانونی و سرقت برق فعالیت می کردند. ما همچنین 1،720 دستگاه ماینینگ بیت کوین را توقیف کردیم.»

همچنین در ادامه افزود:« 15 مانیتور، 22 واحد پردازش مرکزی، 16 کیبورد، هفت ماوس، 56 مودم و یک لپ تاپ، یک دستگاه تویوتا هایلوکس، 44 عدد فن اگزوز، 5 دزدگیر و 7 دوربین مدار بسته تلویزیونی کشف و ضبط شد».

تحقیقات بیشتر برای شناسایی مغز متفکر این عملیات و مشخص کردن مدت زمان این عملیات، در حال انجام است.

پلیس همچنین یک سرایدار 28 ساله را به ظن انجام فعالیت های ماینینگ غیرقانونی بیت کوین و دست داشتن در سرقت برق، دستگیر کرد. فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:«مرد دستگیر شده به مدت چهار روز بازداشت شد و به موجب مواد 379 و 427 قانون کیفری و قانون تامین برق سال 1990، تحت تعقیب است.»

در ماه جولای، مقامات مالزی 1069 دستگاه ماینینگ بیت کوین را به طور کامل نابود کردند. این کوین ها در اوایل سال جاری ضبط شدند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین