/ اخبار بیت کوین / بیت کوین (Bitcoin) برای اولین بار از ژانویه 2018 به 14000 دلار رسیده است ، حرکت بعدی چیست؟

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بیت کوین (Bitcoin) برای اولین بار از ژانویه 2018 به 14000 دلار رسیده است ، حرکت بعدی چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) برای اولین بار از ژانویه 2018 به 14000 دلار رسیده است ، حرکت بعدی چیست؟

قیمت بیت کوین (Bitcoin) در آستانه ثبت بالاترین قیمت پایانی ماهانه خود قرار دارد اما گاوها همچنان باید برای ثبت رکورد تاریخی جدید بر سطح 14000 دلار غلبه کنند.

 

قیمت بیت کوین (BTC) بدون شک پس از سقوط به 3700 دلار در ماه مارس ، یک سال چالش برانگیز را تجربه کرده است اما در ماه های بعدی به 14000 دلار رسیده است. اکنون بیت کوین (BTC) به بالاترین قیمت از ژانویه سال 2018 رسیده و اوج 14100 دلاری را ثبت کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : شیبا اینو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

بنابراین ، با ادامه روند ثبت سقف های بالاتر و کف های بالاتر ، احتمال وقوع چرخه صعودی بیت کوین (Bitcoin) به شدت در حال افزایش است. حتی با وجود این که شاخص ارزی دلار آمریکا که بیت کوین (Bitcoin) با آن همبستگی معکوس دارد ، در بحبوحه ترس از ویروس کرونا در حال بهبود است.

 

بیت کوین (Bitcoin) هنوز نتوانسته است از منطقه 13،700 تا 14،250 دلاری عبور کند

نمودار 1 هفته ای  BTC / USD . منبع:  TradingView

 

نمودار هفتگی برخی از سطوح مهم را برای ادامه حرکت صعودی نشان می دهد. یکی از آنها منطقه مقاومت فعلی پیرامون آستانه 14000 دلار است. عبور از این ناحیه مقاومت موجب قدرت بیشتر برای عبور از مقاومت بعدی در 16،500 تا 17،000 دلار خواهد شد.

 

این دو سطح آخرین مانع قبل از دستیابی به اوج قیمتی جدید خواهند بود ، در حالی که اکثر آلت کوین ها هنوز در مقایسه با بالاترین قیمت خود در سال 2017 با سقوط شدیدی روبرو هستند.

 

همچنین بخوانید : آلت لیر چیست؟معرفی پلتفرم AltLayer و توکن ALT

دو سطح حیاتی در خصوص حرکت نزولی وجود دارد. اولین منطقه 11،400 تا 11،800 دلار است. این منطقه طی مدت دو سال مقاومت مهمی بوده است ، به این معنی که قبل از هرگونه حرکت صعودی دیگر ، قیمت می تواند به این سطح برسد.

 

با این حال ، اگر این منطقه از دست برود ، منطقه حمایت بعدی بین 10،100 تا 10،400 دلار خواهد بود. اگر بازار در قلمرو صعودی باشد ، حفظ این دو منطقه بسیار حیاتی است.

 

ثبت بالاترین قیمت ماهانه برای بیت کوین (Bitcoin) امکان پذیر است

نمودار یک ماهه  BTC / USD  . منبع:  TradingView

 

همانطور که نمودار ماهانه نشان می دهد ، ثبت بالاترین قیمت پایانی ماهانه برای بیت کوین (Bitcoin) امکان پذیر است ، یک دستاورد خارق العاده 12 سال پس از انتشار وایت پیپر آن.

 

با این حال ، این امر همچنین اهمیت این منطقه مقاومت را نشان می دهد زیرا آخرین مانع اصلی قبل از ثبت بالاترین قیمت تاریخی است.

 

اگر 13،700 تا 14،200 دلار شکسته شود ، ادامه روند به سوی اوج های قیمتی جدید تقریباً تضمین شده است زیرا در این بین سطوح مقاومت زیادی وجود ندارد.

 

با این حال ، شروع یک چرخه جدید صعودی به طور معمول با دوره های انباشت همراه است ، که طی آن مناطق مقاومت قبلی مجددا آزمایش می شوند و به عنوان حمایت تایید می شوند. چنین دوره انباشتی به معنای آن است که قیمت بیت کوین (Bitcoin) می تواند به 11،600 دلار اصلاح شود تا حمایت کافی را قبل از یک حرکت بزرگ صعودی تضمین کند.

 

رفتار فعلی بازار قابل مقایسه با چرخه سال 2016

نمودار 1 هفته ای BTC / USD در سال 2016. منبع:  TradingView

 

نمودار 2016 این دامنه های انباشت را نشان می دهد که از طریق آنها یک روند سالم ایجاد شده است. هر سطح مقاومت قبلی برای تأیید مجدد آزمایش شد ، پس از آن محدوده ای برای انباشت بیت کوین (Bitcoin) ایجاد شد.

 

پس از چنین ساختار دامنه محدودی ، پولبک آهسته و کندی که اصطلاحا به آن (compression) گفته می شود ایجاد خواهد شد و در نهایت منجر به بریک اوت گسترده ای می شود.

 

سیگنال عظیم دیگر خریدهای سریع در هنگام اصلاحات بازار است که در فیتیله های بلند قابل مشاهده هستند ، در حالی که خریداران با کاهش قیمت به سرعت وارد موقعیت خرید می شوند. اگر بازار در هفته های آینده اصلاح شود ، ممکن است حرکت مشابهی رخ دهد.

 

سناریوی احتمالی برای قیمت بیت کوین (Bitcoin)

نمودار سناریوی 1 هفته ای  BTC / USD . منبع:  TradingView

 

منطقه 11،400-11،800 دلار فعلی یک منطقه مقاومت حیاتی است. اگر قیمت بیت کوین (Bitcoin) برای شکستن این منطقه مقاومت کاهش یابد ، اصلاح قیمت به سناریوی محتملی تبدیل می شود.

 

بنابراین ، سناریوی احتمالی بیت کوین (Bitcoin) محدوده ای بین 11،400 تا 14،200 دلار است. این ساختار خنثی مشابه دوره انباشت سال 2016 خواهد بود.

 

اتر (Ether) و سایر آلت کوین ها ممکن است هنگامی صعودی خود را آغاز کنند که بیت کوین (Bitcoin) روند اصلاح خود را به پایان برساند و به ساختار دامنه محدود و خنثی وارد شود. چند ماه طول می کشد تا آلت کوین ها حرکت صعودی خود را آغاز کنند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین