/ اخبار بیت کوین / به نظر می رسد تعدادی از بیت کوین های سرقت شده از بیتفینکس (Bitfinex) مجددا به این اکسچنج منتقل شده اند

4 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

به نظر می رسد تعدادی از بیت کوین های سرقت شده از بیتفینکس (Bitfinex) مجددا به این اکسچنج منتقل شده اند

به نظر می رسد تعدادی از بیت کوین های سرقت شده از بیتفینکس (Bitfinex) مجددا به این اکسچنج منتقل شده اند

یک میلیارد دلار بیت کوین (Bitcoin) که در سال 2016 از بیتفینکس (Bitfinex) به سرقت رفته بود ، ممکن است مجددا توسط سارقان وارد بازار شود و ظاهرا تعدادی از این بیت کوین (BTC)ها  مجددا به این اکسچنج منتقل شده اند.

 

اخیراً تعدادی از 120،000 بیت کوینی (BTC) که در سال 2016 از بیتفینکس (Bitfinex) به سرقت رفته بودند مجددا مورد استفاده قرار گرفته اند. خلاصه ای از این اتفاق در ادامه شرح داده شده است.

در این رابطه بخوانید‌ : هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) چیست؟ و چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

هک بیتفینکس در سال 2016. منبع: کریستال.

 

انتقال یک میلیارد دلار بیت کوین (BTC) به بازار

تاکنون هکرها از حدود 120،000 بیت کوین (BTC) سرقت شده از اکسچنج ، کمتر از 3000 بیت کوین (BTC) را منتقل کرده اند. بیشترین میزان کوین های خرج شده به بازارهای دارک نت منتقل شده است ، غول روسی هیدرا (Hydra) با 736 بیت کوین (BTC) در صدر جدول قرار دارد. این موضوع نگران کننده است ، زیرا این بدان معناست که می توان مقدار زیادی بیت کوین (Bitcoin) را به هر نقطه ای از بازار منتقل کرد. از طرف دیگر ، این می تواند نشاندهنده این موضوع باشد که روند پولشویی کریپتوکارنسی های سرقت شده برای مجرمان به طور فزاینده ای دشوار می شود.

 

بازگشت بیت کوین (Bitcoin) ها

در تاریخ 2 ژوئن ، 82 بیت کوین (Bitcoin) سرقت شده به کیف پول های خصوصی منتقل شدند. دو تراکنش دیگر نیز در همان روز اتفاق افتاد.

تراکنش بیت کوین (BTC) های سرقت شده در 2 ژوئن. منبع:  Crystal.

 

همچنین بخوانید : بلوم (Blum) چیست : ترکیبی از اکسچنج متمرکز و غیرمتمرکز

با ردیابی مبدا این تراکنش ها مشخص شد این تراکنش ها از ایالات متحده ، انگلیس و سنگاپور انجام شده اند. این موضوع نشان می دهد که سارقان از VPN برای مخفی کردن موقعیت مکانی واقعی خود استفاده کردند.

 

نکته جالب دیگر این است که ظاهراً تعدادی از بیت کوین (Bitcoin) های سرقت شده در سال 2019 به اکسچنج های هوبی (Huobi)  ، بایننس (Binance) و بیتفینکس (Bitfinex) منتقل شدند.

ظاهرا ، 2.9 بیت کوین (BTC) از هک سال 2016 ، در سال 2019 به بیتفینکس (Bitfinex) منتقل شدند. منبع:  Crystal.

 

ما نمی توانیم با اطمینان کامل این نظریه را بیان کنیم ، اما آنچه می دانیم این است که هیچ عامل مشخصی مانند اکسچنج ، میکسر یا پردازنده پرداخت بین مبدا و این اکسچنج ها وجود نداشته است. اگر این نتیجه گیری صحیح باشد ، اکسچنج ها باید نام هکرها یا همدستان آنها را در اختیار داشته باشند.

 

هرچه مشاغل مرتبط با دارایی های دیجیتال با جدیت بیشتری برای پذیرش پروتکل شناخت  مشتری اقدام کنند و از قوانین مبارزه با پولشویی پیروی کنند ، هک و سرقت دارایی دیجیتال به یک اقدام کم سود تبدیل می شود.

 

بیتفینکس (Bitfinex) از اظهار نظر درمورد گزارش کوین تلگراف خودداری کرد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین