/ قانون‌گذاری / با وجود سرکوب رمزارز در چین، خبرگزاری دولتی شین‌ هوا توکن NFT عرضه خواهد کرد

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

با وجود سرکوب رمزارز در چین، خبرگزاری دولتی شین‌ هوا توکن NFT عرضه خواهد کرد

با وجود سرکوب رمزارز در چین، خبرگزاری دولتی شین‌ هوا توکن NFT عرضه خواهد کرد

چین تمام مسیرهای ممکن برای دسترسی به دارایی های دیجیتال را برای شهروندان خود مسدود کرده است. با این حال، به نظر می‌ رسد که خبرگزاری شین‌ هوا (Xinhua)، رسانه دولتی چین، از توکن‌ های غیرقابل معاوضه (NFT) به‌ عنوان شکلی از کلکسیون‌ ها استفاده خواهد کرد.

در اطلاعیه ای در روز چهارشنبه 22 دسامبر، خبرگزاری شین هوا گفت که این مجموعه ها از برخی گزارش های عکاسی خبری منتخب از سال 2021 ایجاد خواهند شد. علاوه بر این، این توکن ها، پیش از این هفته در روز جمعه و به صورت رایگان از طریق برنامه خبری آن منتشر خواهند شد. بلومبرگ با استناد به اطلاعات این آژانس گزارش داد:

مجموعه‌ های خبری دیجیتال شین‌ هوا اطلاعات شناسایی و مالکیت منحصر به‌ فردی روی یک بلاکچین از تنسنت کلود (Tencent Cloud) خواهند داشت و اهمیت ویژه یادبود و ارزش مجموعه‌ ای دارند. تنسنت و انت (Ant) همچنین در پلتفرم های خود قبلا نام NFT ها را به کلکسیون های دیجیتال تغییر داده اند.

در این رابطه بخوانید‌ : کیف پول آرجنت (Argent) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

در دسته اول، در مجموع 11 عدد NFT هر کدام محدود به 10.000 فرد ارائه می شود. خبرگزاری شینهوا گفت که یک نسخه ویژه نیز وجود خواهد داشت. شینهوا گفت، این یک بازبینی منحصر به فرد در پایان سال است. علاوه بر این، این حافظه دیجیتالی در متاورس (metaverse) نوشته شده است.

رسانه ها و علاقه آنها به توکن های  NFT

این اولین بار نیست که یک رسانه از قدرت NFT ها استفاده می کند. سایر رسانه‌ های معروف مانند نیویورک تایمز و مجله تایم نیز قبلا وارد دنیای NFT شده‌ اند. نکته شگفت‌ انگیز این است در حالیکه دولت چین سرکوب شدید استفاده از هر شکلی از دارایی‌ های دیجیتال را صادر کرده است. در آخرین گزارش بلومبرگ آمده است:

در حالی که مقامات چینی NFT ها را غیرقانونی ندانسته اند، اما این یک منطقه خاکستری است که هر شرکت کننده باید با احتیاط قدم بگذارد تا از هر پیگرد ناخواسته جلوگیری شود. شرکت‌ های داخلی مانند تسنت هولدینگز و انت گروپ توکن های NFT را بر روی پلتفرم‌ های بلاکچین (blockchain) تحت کنترل خود منتشر کرده‌ اند. رسانه‌ های داخلی نسبت به اقدامات کورکورانه در حوزه NFT ها هشدار داده بودند.

با این حال، مسئله این است که مقامات چینی NFT ها را غیر قانونی نمی دانند. علاوه بر این، این منطقه خاکستری است که سرمایه گذاران باید مراقب آن باشند. احتمالا چین به NFT ها مانند اتریوم (ETH) اجازه اجرای پروتکل های عمومی را نمی دهد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید