/ قانون‌گذاری / بانک ها در مقابل اکسچنج ها؛ نهادهای نظارتی بیشتر از اکسچنج های کریپتو بر شرکت های سنتی متمرکزند

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک ها در مقابل اکسچنج ها؛ نهادهای نظارتی بیشتر از اکسچنج های کریپتو بر شرکت های سنتی متمرکزند

بانک ها در مقابل اکسچنج ها؛ نهادهای نظارتی بیشتر از اکسچنج های کریپتو بر شرکت های سنتی متمرکزند

گزارش جدیدی نشان می دهد جریمه های اعمال شده نهادهای قانونگذاری ایالات متحده علیه شرکت هایی که در حوزه کریپتو فعالیت می کنند ، کمتر از 1 درصد هزینه های مالی بوده که شرکت های سنتی در 20 سال گذشته متحمل شده اند.

 

در حالی که نهادهای نظارتی اغلب پروژه هایی را در داخل و خارج از فضای کریپتو هدف قرار داده اند ، جریمه هایی که علیه اکسچنج های دارایی دیجیتال اعمال می شود ، بخش کوچکی از جریمه هایی است که علیه موسسات مالی سنتی اعمال می شود.

در این رابطه بخوانید‌ : لیکویید استیکینگ چیست؟مقایسه استیکینگ و لیکویید استیکینگ

 

پلتفرم (Good Jobs First) حدود 50 مورد از بزرگترین جریمه های اعمال شده بر بانک های بزرگ ، شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاران در 20 سال گذشته را تحلیل کرد. بنک او امریکا تقریباً 82 میلیارد دلار طی 251 جریمه مختلف برای نقض قانون اوراق بهادار پرداخت کرد ، در حالی که جریمه های جی پی مورگان و سیتی گروپ (Citigroup) نیز از جمله موارد بزرگ بانک های ایالات متحده از سال 2000 بوده است که به ترتیب 35.9 میلیارد دلار و 25.5 میلیارد دلار پرداخت کردند.

 

در حالی که هم بانک های بزرگ و هم اکسچنج های کریپتو اغلب به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار مجازات می شوند ، داده ها نشان می دهد اقدامات اعمال شده از سوی قانونگذاران ایالات متحده علیه نهادهایی که در فضای کریپتو فعال هستند کمتر از 1 درصد در مقایسه با جریمه شرکت های سنتی هزینه داشته است. از سال 2009 تا اوایل سال 2021 ، جریمه های مربوط به شرکت های کریپتو در ایالات متحده 2.5 میلیارد دلار بوده است ، در حالی که 332.9 میلیارد دلار جریمه از سوی بانک ها ، شرکت های سرمایه گذاری و کارگزاران در 20 سال گذشته پرداخت شده است.

 

یکی از بزرگترین اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار یا (SEC) علیه عرضه اولیه کوین تلگرام در سال 2018 انجام شد. پس از اتهام نقض قوانین اوراق بهادار ، این شرکت در سال 2020 به پرداخت 1.2 میلیارد دلار و 18.5 میلیون دلار مجازات مدنی ملزم شد. در مقابل ، بنک او امریکا هدف بزرگترین جریمه وزارت دادگستری امریکا با 16.6 میلیارد دلار قرار گرفت.

 

در مواردی که شامل اقدامات (SEC) ، کمیسیون معاملات آتی کالا و شبکه مبارزه با جرایم مالی علیه شرکت ها و اشخاص در حوزه کریپتو بوده ، عرضه اوراق بهادار ثبت نشده و کلاهبرداری بیش از 90 درصد از کل جریمه ها را شامل می شود. اوراق بهادار ثبت نشده تقریباً 29 درصد یا 97 میلیارد دلار از 332.9 میلیارد دلار کل مجازات ها را شامل می شود. تخلفات مربوط به حمایت از سرمایه گذاران با 68 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

 

بیتمکس در ماه اوت موافقت کرد تا 100 میلیون دلار به (CFTC) و (FinCEN) بپردازد. بسیاری از نمایندگان مجلس ایالات متحده از قانون پیشنهادی حمایت کرده اند که قوانین سختگیرانه تری بر کسب و کارهای مدیریت ارزهای دیجیتال اعمال می کند و نیاز به ارائه گزارش تراکنش ها برای کارگزاران گسترش می یابد.

 

همچنین بخوانید : سود باز یا اپن اینترست (open interest) در بازار آتی کریپتو چیست؟

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین