/ اخبار بیت کوین / فروش 100 میلیون دلار بیت کوین (BTC) از سوی یک نهنگ؛ آیا هولدرهای برتر سقوط بیشتری را پیش بینی می کنند؟

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

فروش 100 میلیون دلار بیت کوین (BTC) از سوی یک نهنگ؛ آیا هولدرهای برتر سقوط بیشتری را پیش بینی می کنند؟

فروش 100 میلیون دلار بیت کوین (BTC) از سوی یک نهنگ؛ آیا هولدرهای برتر سقوط بیشتری را پیش بینی می کنند؟

پس از اشاره داده های درون زنجیره ای به سقوط بیت کوین (BTC) ناشی از فعالیت نهنگ ها در طول هفته گذشته ، بر اساس اظهارات معامله گر ناشناسی به نام (CL) ، یک نهنگ در تاریخ 15 نوامبر 100 میلیون دلار بیت کوین (Bitcoin) را در بای بیت (Bybit) به فروش رساند .

 

اگرچه روند قیمت بیت کوین (Bitcoin) همچنان پرقدرت است ، دلایل زیادی وجود دارد که 16000 دلار را به یک سطح جذاب برای فروشندگان تبدیل می کند.

در این رابطه بخوانید‌ : بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

 

نقدینگی قابل توجهی در 16000 دلار وجود دارد ، دلیل اصلی آن این است که این یک سطح مقاومت بسیار مهم است. اما میزان واریز استیبل کوین ها نشان می دهد که تقاضای خریداران در این سطح نسبتا زیاد است. از این رو ، رقابت بین خریداران و فروشندگان در سطح 16000 دلار ، آن را به سطحی با نقدینگی بالا تبدیل می کند که برای فروشندگان جذاب است.

دفتر سفارش بیت کوین در اکسچنج های آتی. منبع:  CL ، Exocharts

افزایش فروش از سوی نهنگ ها

یک فروشنده در تاریخ 15 نوامبر طی اقدامی تهاجمی بیت کوین (Bitcoin) های خود را در اکسچنج بای بیت فروخت. سفارشات فروشی به ارزش متوسط   3.5 میلیون دلار به طور ممتد و طی چند ساعت در این اکسچنج وجود داشته است.

 

براساس سفارش فروش ناگهانی در مقیاس بزرگ ، (CL) اظهار داشت که این امر ممکن است منجر به دو حالت شود.

 

اول ، اقدام فروشنده می تواند باعث فشار فروش و در نتیجه افزایش قیمت بیت کوین (BTC) شود. دوم ، این امر می تواند منجر به ادامه فشار فروش بر بیت کوین (BTC) شود.

در همین حین ، سایر اکسچنج های بزرگ طی 24 ساعت گذشته واریز های چشمگیری را ثبت کرده اند. بر اساس داده های کریپتوکوانت (CryptoQuant) ، اکسچنج جمینای (Gemini ) مستقر در ایالات متحده ، واریز 9000 بیت کوین (BTC) را ثبت کرده است.

همچنین بخوانید : صندوق ETF فیوچرز اتریوم چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

میانگین واریز بیت کوین به جمینای. منبع:  CryptoQuant

نهنگ ها به طور معمول از اکسچنج هایی با قانونگذاری دقیق و اقدامات نظارتی شدید ، که شامل پلتفرم هایی مانند کوین بیس (Coinbase) و جمینای (Gemini) می شود ، استفاده می کنند.

 

با توجه به واریز چشمگیر بیت کوین (Bitcoin) به جمینای ، که ارزش آن حدود 143 میلیون دلار است ، یک محقق معروف به “Blackbeard” گفت که در شرایط فعلی باید با احتیاط عمل کرد.

 

نوسان آخر هفته؟

همانطور که (CL) اشاره کرد ، ساختار فعلی بازار بیت کوین (Bitcoin) با چرخه قبلی متفاوت است. به عنوان مثال ، هنگامی که بیت کوین (BTC) در سال 2017 در سطح 16000 دلار قرار داشت ، بازار با نوسان شدیدی مواجه شد :

 

“در سال 2017 ، هنگامی که قیمت از 10000 تا 15000 دلار به به 20000 دلار رسید ، معاملات آتی هفتگی اوککس (OKEx) با کونتانگوی 1000 دلار ثبت شد ، اکنون این اختلاف قیمت فقط 100 دلار است.”

 

این بار به نظر می رسد که این روند صعودی پایدارتر و تدریجی است. بیت کوین (Bitcoin) در شش ماه گذشته همچنان شاهد یک روند صعودی پله ای مانند بوده که آن را به یک روند صعودی طولانی مدت تبدیل کرده است.

 

به جای یک جهش ناگهانی ، بیت کوین (BTC) روند صعودی همراه با تثبیت را تجربه کرده است.

 

داده های مختلف ، از جمله داده های گوگل ترندز (Google Trends) ، نشان می دهد که برخلاف اواخر سال 2017 ، هنوز علاقه زیادی از سوی سرمایه گذاران خرد وجود دارد. از طرف دیگر ، وال استریت نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

 

از این رو ، یک استدلال قوی وجود دارد که روند صعودی فعلی با وجود “طمع شدید” در بازار با سال 2017 تفاوت اساسی دارد. قابل ذکر است که به دلیل رویداد هالوینگ اخیر و همچنین کاهش موجودی اکسچنج ها طی سال گذشته ، میزان عرضه موجود کاهش یافته است.

 

فاندینگ ریت بازار آتی بیت کوین (Bitcoin) نیز حدود 0.01 درصد و خنثی است ، این بدان معناست که بازار به اندازه سه سال پیش هیجان زده یا شلوغ نیست. این امر می تواند احتمال وقوع روند نزولی را ، به ویژه در میان مدت کاهش دهد.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین