/ قانون‌گذاری / بانک فدرال رزرو ایالات متحده: ارز دیجیتال بانک مرکزی "اولویت بسیار بالایی" دارد

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

بانک فدرال رزرو ایالات متحده: ارز دیجیتال بانک مرکزی "اولویت بسیار بالایی" دارد

بانک فدرال رزرو ایالات متحده: ارز دیجیتال بانک مرکزی “اولویت بسیار بالایی” دارد

جروم پاول (Jerome Powell) ، رئیس بانک فدرال رزرو می گوید ایالات متحده برای محافظت در برابر تکثیر یک شبه استیبل کوین ها به ارز دیجیتال خود نیاز دارد.

 

وی گفت: استیبل کوین ها می توانند یک شبه به صورت برنامه ریزی شده اهمیت چشمگیری پیدا کنند و به همین دلیل بانک مرکزی تصمیم دارد ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی کند.

در این رابطه بخوانید‌ : اکسی اینفینیتی چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

 

ارز دیجیتال ملی (CBDC) پاسخ صنعت بانکداری به استیبل کوین ها است. در حالی که اغلب این ارزها بر بستر بلاکچین (blockchain) عرضه می شوند ، اما ویژگی های مشابه آنها با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بسیار کم است.  (CBDC) ها توسط بانکهایی که آنها را صادر می کنند نظارت می شوند و تحت قوانین حوزه های قضایی مرتبط قانونگذاری می شوند.

 

پاول طی مصاحبه ای با یاهو فایننس گفت که پیشرفت در فناوری باعث شده نهادهای خصوصی بتوانند پول خود را ایجاد کنند و تاریخ نشان داده است که این مسئه ای است که باید جلوی آن را گرفت:

 

“فناوری این امکان را برای بخش خصوصی فراهم کرده که بتوانند پول دیجیتال ایجاد کنند. در گذشته مواردی از پول بخش خصوصی را داشته ایم ، مردم طی یک برهه این ها را پول می پنداشتند و زمانی متوجه شده اند که اینها پول نیستند. پول خصوصی مسئله بسیار بدی است که باید از آن اجتناب کرد. ”

پاول یک سناریو را تشریح کرد که در آن استیبل کوین ها افراد بسیاری را جذب خود می کنند و یک شبه بسیار مهم خواهند شد. وی گفت که فدرال رزرو هنوز نمی داند چگونه باید به چنین اتفاقی واکنش نشان دهد و اعتراف کرد که حتی درک درستی از خطرات این موضوع نیز ندارد :

 

“استیبل کوین ها می توانند یک شبه مهم شوند و ما برای مواجهه با خطرات احتمالی و نحوه مدیریت این خطرات آمادگی نداریم. مردم انتظار دارند که ما اقدام مناسب را انجام دهیم و این انتظار حق آنهاست. این کار در اولویت قرار دارد. ”

با وجود اینکه عرضه (CBDC) از اولویت بالایی برخوردار است اما فدرال رزرو در دام تلاش برای اولین بودن در این زمینه نمی افتد. روسیه ، چین ، سوئد ، استرالیا و بانک مرکزی اروپا همگی در راستای توسعه (CBDC) گامی برداشته اند (برخی بیشتر از دیگران) ، اما طبق گفته پاول ، ایالات متحده به دلیل وضعیت دلار ، همیشه دارای مزیت اولین بودن است :

 

همچنین بخوانید : لایت کوین (Litecoin) چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای LTC

“از آنجا که ما ارز ذخیره ای جهان هستیم ، در واقع فکر می کنیم که باید این کار را درست انجام دهیم و اصرار یا نیازی به اولین بودن نداریم. به این معنی که ما در حال حاضر مزیت اولین بودن را داریم زیرا ارز ذخیره ای جهان هستیم. ”

اگرچه در ماه اکتبر ، وزیر اقتصاد ژاپن هشدار داد که اگر یوان دیجیتال برتری اولین بودن در این زمینه را بدست آورد ، ارز دیجیتال چین می تواند ارز رایج ملتهای دیگر را به حاشیه سوق دهد.

 

رئیس انجمن اقنصاد چین این عقیده را رد کرد و افزود که یوان دیجیتال مانند لیبرا (Libra) نیست و قصد ندارد جای ارزهای رایج بین المللی را بگیرد.

 

پاول اظهار داشت هنوز سال ها با ارز دیجیتال فدرال یا فدکوین “Fedcoin” احتمالی فاصله داریم حتی اگر این روند به معنای واگذاری موقتی این حوزه به بخش های خصوصی باشد.

 

“ما مصمم هستیم این کار را به جای اینکه سریع تر انجام دهیم ، درست انجام دهیم. این روند مدتی طول خواهد کشید و چند سال زمان لازم دارد.”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید