/ اخبار بیت کوین / ایلان ماسک: دوج کوین بهتر از بیت کوین است

2 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

ایلان ماسک: دوج کوین بهتر از بیت کوین است

ایلان ماسک: دوج کوین بهتر از بیت کوین است

سال 2021 برای ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX f)، سال فوق العاده‌ای بوده است. چند روزی بود که نوآوری، اظهارات یا توییت‌های او خبرساز نشده بود. اکنون، او به عنوان شخصیت سال مجله تایم (Time magazine) انتخاب شد.

وی در مصاحبه اخیر با مجله تایم، مجدد از علاقه خود به دوج کوین (dogecoin) صحبت کرده و گفت «دوج کوین برای معاملات مناسب تر است».

بیت کوین جایگزین ارز معاملاتی نیست

«حجم تراکنش بیت کوین (bitcoin) کم است و هزینه هر تراکنش زیاد است. شاید برای ذخیره ارزش در کوتاه مدت مناسب باشد. اما اساساً، بیت کوین جایگزین خوبی برای ارز معاملاتی نیست.»

در این رابطه بخوانید‌ : آلت کوین چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

او در ادامه افزود:«بیت کوین حاصل یک شوخی احمقانه بود، اما کل جریان معاملات دوج کوین پتانسیل بسیار بالاتری نسبت به بیت کوین دارد. اندکی تورم زا است، اما آن عدد تورمی در مقابل یک درصد، یک عدد ثابت است. به این معنی که با گذشت زمان درصد تورم در واقع کاهش می یابد».

و چرا این چیز خوبی است؟ چون باعث می شود که مردم به جای سرمایه گذاری و نگه داری ، آن را خرج کنند.

حمایت ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال، کاملا واضح است. در اوایل سال جاری، تسلا (Tesla) خرید بیت کوین به ارزش 1.5 میلیارد دلار را در اسناد کمیسیون اوراق و بهادار خود اعلام کرده بود. با این حال، او « مانند بسیاری از طرفداران ارزدیجیتال، از ارز فیات متنفر نیست».

ماسک افزود:«کریپتوکارنسی در مقایسه با فیات مزایایی دارد، زیرا در همه ی دولت ها ارز فیات کم ارزش می شود. ارز فیات در نهایت یک مالیات زیانبار برای مردم است، به‌ویژه کسانی که پس‌اندازهای نقدی با کاهش عرضه پول دارند.»

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید