/ اخبار بیت کوین / افزایش پریمیوم بیت کوین در گری اسکیل با افت قیمت بیت کوین (BTC) به کمتر از 35000 دلار ، این به چه معناست؟

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

افزایش پریمیوم بیت کوین در گری اسکیل با افت قیمت بیت کوین (BTC) به کمتر از 35000 دلار ، این به چه معناست؟

افزایش پریمیوم بیت کوین در گری اسکیل با افت قیمت بیت کوین (BTC) به کمتر از 35000 دلار ، این به چه معناست؟

گزارش اخیر منتشر شده توسط گلسنود (Glassnode) در خصوص شرایط بازار نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی پس از سقوط 19 می در حال بازگشت به بازار بیت کوین (Bitcoin) هستند.

 

بیت کوین (BTC) با افت 44 درصدی از رکورد 64899 دلاری خود ، پایان دومین روند صعودی که در مارس 2020 آغاز شد را تجربه کرد. بسیاری از تحلیلگران ، از جمله تحلیلگران (BiotechValley Insights) ، به شاخص های تکنیکال وحشتناک در بازار بیت کوین (Bitcoin) اشاره کردند و گفتند قیمت بیت کوین (Bitcoin) می تواند روند نزولی خود را تا 20000 دلار ادامه دهد.

در این رابطه بخوانید‌ : چگونه در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

 

با این وجود ، گلسنود احیای قیمت بیت کوین (Bitcoin) را بر اساس یک شاخص درون زنجیره ای که برای سنجش علاقه سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین (Bitcoin) استفاده می شود پیش بینی می کند.

 

این شاخص که پریمیوم گری اسکیل (Grayscale Premium) نام دارد ، جریان ورودی سرمایه به صندوق بیت کوین گری اسکیل (GBTC) را ردیابی می کند که بزرگترین ابزار سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران نهادی است که قصد دارند وارد بازار بیت کوین (Bitcoin) شوند.

 

افزایش پریمیوم گری اسکیل نشان دهنده افزایش جریان ورودی بیت کوین (Bitcoin) به گری اسکیل بیتکوین تراست است. این امر (GBTC) را وادار می کند تا با توجه به قیمت نقدی بیت کوین (BTC) با پریمیوم بیشتری معامله شود. برعکس ، کاهش پریمیوم گری اسکیل کاهش جریان ورودی بیت کوین (BTC) را نشان می دهد و باعث می شود (GBTC) با تخفیف نسبت به قیمت نقدی بیت کوین (Bitcoin) معامله شود.

 

گری اسکیل بیتکوین تراست بیش از 50،000 بیت کوین (BTC) در طول ژانویه 2021 و نیمه اول فوریه 2021 جذب کرد. (GBTC) در دوره مذکور با پریمیوم 10 تا 20 درصدی معامله شد ، که نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی است.

دارایی های بیت کوین گری اسکیل در سال 2021. منبع:  Glassnode

با این وجود ، پریمیوم در نیمه اول فوریه به زیر 10 درصد رسید. (GBTC) معاملات خود را با تخفیف نسبت به قیمت بازار نقدی انجام داد. در همان دوره ، نرخ اسپات (BTC / USD) از 30،000 دلار به تقریبا 65،000 دلار در آوریل صعود کرد. در آن زمان ، پریمیوم (GBTC) به زیر صفر رسیده بود.

همچنین بخوانید : چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟

 

در تاریخ 13 می ، درست پیش از سقوط بیت کوین (Bitcoin) در 19 می ، پریمیوم (GBTC) به کمترین حد خود یعنی 21.23 درصد رسید. این امر نشان می دهد تقاضای نهادی برای محصولات سرمایه گذاری بیت کوین (Bitcoin) از اواخر فوریه کاهش یافته است.

 

گلسنود خاطرنشان کرد: اما سقوط قیمت 19 می موجب افزایش مجدد پریمیوم شد و این شاخص به منفی 3.8 درصد رسید و نشان داد که علاقه موسسات همزمان با کاهش قیمت بیت کوین (Bitcoin) افزایش یافت.

احیای پریمیوم گری اسکیل پس از تخفیف طی 3 ماه متوالی. منبع:  Glassnode

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) کانادایی پرپز نیز تخفیف مشابهی را تجربه کرد و شاهد ورود مداوم سرمایه از اواخر آوریل و اوایل ماه می بود و پس از آن به دلیل تضعیف تقاضای نهادی ، کاهش جریان ورودی را ثبت کرد. گلسنود گفت :

 

“با این حال ، مانند (GBTC) ، به نظر می رسد جریان تقاضا در پی اصلاح قیمت و بازگشت روند ورودی سرمایه از اواخر ماه می مجددا احیا شد.”

 

تضاد بین نرخ پایین بیت کوین (Bitcoin) در بازار نقدی و بازیابی قیمت (GBTC) نشان می دهد که موسسات به طور کامل بازار کریپتو را رها نکرده اند. این موضوع نشان می دهد که افت بازار انگیزه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در گری اسکیل بیتکوین تراست و صندوق پرپز افزایش داده است.

 

گلسنود همچنین به شاخص هایی اشاره کرد که نشان می دهد اکثر فروشندگان طی آخرین افت قیمت بیت کوین (Bitcoin) هولدرهای کوتاه مدت بودند و هولدرهای بلند مدت طی افت قیمت اقدام به خرید کردند.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین