/ اخبار ارز دیجیتال / مدیر عامل اکسچنج کوین بیس (Coinbase) می گوید اپل کوین بیس را مجبور به تغییر محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال می کند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مدیر عامل اکسچنج کوین بیس (Coinbase) می گوید اپل کوین بیس را مجبور به تغییر محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال می کند

مدیر عامل اکسچنج کوین بیس (Coinbase) می گوید اپل کوین بیس را مجبور به تغییر محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال می کند

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) از اپل به دلیل سیاست های محدودکننده در برابر توسعه دهندگان اپلیکیشن های ارزهای دیجیتال ، انتقاد کرده است.

 

برایان آرمسترانگ ، مدیرعامل اکسچنج کریپتوی کوین بیس مستقر در ایالات متحده ، ادعا می کند که اپل مانع از نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال می شود و برای محافظت از خود در برابر رقابت فعلی ، دیفای (DeFi) را به حاشیه می برد.

در این رابطه بخوانید‌ : موقعیت باز (Open Position) چیست؟ و با چه ریسکی مواجه است؟

 

آرمسترانگ در 11 سپتامبر در توییتر مجددا اظهار داشت اپل مانع برخی از قابلیت های ارائه شده توسط توسعه دهندگان کریپتوکارنسی شده است.

 

وی ادعا کرد که سایر شرکت های کریپتوکارنسی “از ترس واکنش تلافی جویانه تمایلی به بیان این موضوع ندارند” اما وی احساس می کند به دلیل اینکه کوین بیس در خصوص مشارکت و گفتگو با اپل به “بن بست” رسیده ، باید در این باره شفاف سازی کند.

 

طبق گفته آرمسترانگ ، اپل به کوین بیس گفته است كه افزودن دو قابلیت خاص به برنامه های iOS ممنوع است: توانایی کسب درآمد با استفاده از کریپتوکارنسی و دسترسی به برنامه های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) .

 

طبق گزارشات ، اولین محدودیت که بر محصول (Earn) کوین بیس تأثیر می گذارد ، این اکسچنج را مجبور کرده است برنامه خود را به روشی تغییر دهد که به طور قابل توجهی بر تجربه کاربری آن تاثیر منفی می گذارد.

مدیر عامل شرکت مدعی شد که این محدودیت ها مخصوص کاربران ارزهای دیجیتال است و اظهار داشت ، “چرا اپل می خواهد مانع از درآمد مردم در دوره رکود اقتصادی شود؟ به نظر می رسد اگر برنامه ارائه شده برای کاربران iOS مربوط به کریپتوکارنسی باشد اپل با آن مشکل دارد. ” آرمسترانگ اظهار داشت ، برنامه های کریپتو فاقد ویژگی هستند اما نه به دلیل عدم فعالیت توسعه دهندگان ، بلکه به این دلیل که این ویژگی ها “توسط اپل سانسور می شوند.”

 

همچنین بخوانید : گس فی چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟

علاوه بر این ، طبق گزارشات ، اپل کوین بیس را از ارائه لیستی از برنامه های غیرمتمرکز یا برنامه های دیفای به کاربران ، که در واقع هر دو “فقط وب سایت هستند” منع کرده است.

 

ظاهرا توجیه اپل برای این موضوع این بوده است که “” برنامه شما [کوین بیس] تراکنش های کریپتوکارنسی را در نرم افزارهای غیر نهفته (non-embedded) درون برنامه ارائه می دهد ، که برای اپ استور مناسب نیست. ”

 

آرمسترانگ با اشاره به اینکه از طریق مرورگر وب در هر تلفن هوشمندی می توان به برنامه های غیرمتمرکز (DApp) و دیفای (DeFi) دسترسی داشت ، ادعا کرد که تصمیم اپل ناشی از “تعارض منافع” است.

 

وی گفت : در حالی که این محدودیت ها “ظاهراً برای محافظت از مشتریان طراحی شده اند ، اما به نظر می رسد که آنها از اپل در برابر رقابت سایر شرکت ها نیز محافظت می کنند.”

 

آرمسترانگ اظهار داشت اپل کاربران را وادار به استفاده از اپ استور به جای (DApp) ها یا خریدهای درون برنامه ای به جای پرداخت های کریپتو می کند و ادعا کرد که اقدامات اپل مانند اقدامات سابق مایکروسافت است که کاربران ویندوز را مجبور به استفاده از مرورگر اختصاصی خود ، (Internet Explorer) می کرد.

 

آرمسترانگ اپل را متهم کرد که در طول بحران ویروس کرونا ، هنگامی که افراد زیادی که دسترسی به خدمات بانکی مناسب ندارند و ممکن است برای دستیابی به خدمات مالی سنتی با مشکلات بیشتری روبرو باشند ، مانع دیگری برای مشارکت مالی این افراد ایجاد می کند.

 

گزارش شده است که کوین بیس در حال برنامه ریزی برای ارسال درخواست رسمی به اپل برای اصلاح سیاست های اپ استور است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین