/ اخبار بیت کوین / ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) از طریق دستگاه های ایسیک (ASIC) می تواند امنیت شبکه را تا 2،000 برابر افزایش دهد

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) از طریق دستگاه های ایسیک (ASIC) می تواند امنیت شبکه را تا 2،000 برابر افزایش دهد

ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) از طریق دستگاه های ایسیک (ASIC) می تواند امنیت شبکه را تا 2،000 برابر افزایش دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که ماینرهای ایسیک (ASIC) بهترین گزینه برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین (Bitcoin) در آینده هستند.

 

پذیرش عمومی مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (Application-Specific Integrated Circuits) یا به اختصار ایسیک (ASIC) برای ماینینگ بیت کوین (BTC) می تواند هزینه یک حمله 51 درصد را تا 2000 درصد افزایش دهد.

در این رابطه بخوانید‌ : چرخه بازار چیست؟ و چه عواملی بر آن تاثیر گذارند؟

 

راد گارات (Rod Garratt) از دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا تحقیقاتی را با همکار خود مارتین ون اورت (Maarten van Oordt) از بانک کانادا در کنفرانس یونیتایز (Unitize) در تاریخ 10 ژوئیه ارائه داد .

 

این تحقیق هزینه های مختلف حمله 51٪ به شبکه بیت کوین (Bitcoin) را بر اساس نوع تجهیزات مورد استفاده برای امن کردن شبکه بررسی می کند. تحقیقات نشان می دهد که با تغییر ساده 100 درصدی شبکه به ماینرهای ایسیک می توان امنیت را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

 

دلیل اصلی این است که ماینرهای ایسیک خارج از حوزه ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) کاربرد و ارزش کمی دارند و یک مهاجم نمی تواند سود زیادی از فروش تجهیزات مورد استفاده در حمله به دست آورد. در نتیجه ، برای انجام یک حمله سودآور ، حجم کوین هایی که خرج می کند باید دو برابر شود ، که این کار پرهزینه تر و دشوارتر است.

 

این تحقیقات تخمین می زند برای اینکه یک حمله پس از هالوینگ بعدی سودآور باشد ، در صورت استفاده از ماینرهای ایسیک ، بین 157،000 – 530،000 بیت کوین (Bitcoin) نیاز است.

 

حمله 51 درصد چیست؟

حمله 51٪ هنگامي رخ می دهد كه يك مشارکت كننده مخرب به دنبال دستکاری يك شبكه بلاکچین (blockchain) با به دست گرفتن كنترل 51 درصد از قدرت ماینینگ باشد (اين حداقل قدرت مورد نياز براي پذيرش بلاک هاي جديد است). سپس مهاجم زنجیره ای متناوب از بلاک ها را برای زنجیره “واقعی” ایجاد می کند و باقی شبکه را انتقال می دهد تا زنجیره جدید دستکاری شده را به عنوان زنجیره صحیح بپذیرند.

همچنین بخوانید : بهترین ابزارها برای ترید ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۴

 

متداول ترین مورد استفاده برای این شیوه حمله ، دوبار خرج کردن کوین است که به آن (double spend) گفته می شود.

 

نگرانی در خصوص امنیت بیت کوین (Bitcoin)

برخی در جامعه بیت کوین (Bitcoin) مخالف ماینرهای ایسیک هستند و همین امر باعث شد در سال 2017 یک هاردفورک ایجاد شود که منجر به ایجاد ارز مقاوم در برابر ایسیک به نام بیت کوین گلد ( Bitcoin Gold) شده است. گارات گفت: به همین دلیل است که بیت کوین گلد ( Bitcoin Gold) چندین حمله 51 درصد موفقیت آمیز داشته و منجر به خرج مجدد 18 میلیون دلار کوین شده است ، در حالی که بیت کوین (Bitcoin) تاکنون حمله موفقی را تجربه نکرده است. با این حال ، حمله به بیت کوین (Bitcoin) بسیار پرهزینه تر است که یک عامل مهم محسوب می شود.

 

وی توضیح داد که برخی از مشارکت کنندگان شبکه بیت کوین (Bitcoin) نگران امنیت بلند مدت شبکه بلاکچین (blockchain) در صورت جایگزین شدن پاداش های بلاک با کارمزدهای تراکنش هستند.

 

خطر احتمالی این است که به محض اینکه ماینرها به هزینه های تراکنش متکی شوند ، با خاموش کردن دستگاه های ماینینگ خود به نوسانات شدید قیمت واکنش نشان می دهند و این امر باعث می شود که حمله به شبکه مقرون به صرفه تر باشد.

 

گارات خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای امنیتی استفاده از دستگاه های ایسیک این است که ماینرها به دلیل نوسانات قیمتی بسیار کمتر تجهیزات خود را خاموش می کنند و این امر موجب افزایش قدرت شبکه در برابر نوسانات قیمت می شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید