/ اخبار بیت کوین / گلدمن ساکس (Goldman Sachs) : طلا و بیت کوین (Bitcoin) می توانند در مقیاس کلان همزیستی کنند

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) : طلا و بیت کوین (Bitcoin) می توانند در مقیاس کلان همزیستی کنند

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) : طلا و بیت کوین (Bitcoin) می توانند در مقیاس کلان همزیستی کنند

طبق گفته گلدمن ساکس ، افزایش پارابولیکی بیت کوین (BTC) در سال 2020 به دارایی های سنتی مانند طلا صدمه نخواهد زد.

 

بلومبرگ در 18 دسامبر گزارش داد که یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری جهان ، گلدمن ساکس متنی را خطاب به سرمایه گذاران منتشر کرده و به مشتریان خود اطمینان داده است که بیت کوین (Bitcoin) تهدیدی برای طلا محسوب نمی شود. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رالی صعودی بیت کوین (Bitcoin) بر بازار طلا تاثیر منفی می گذارد ، ما معتقدیم این دو می توانند با هم همزیستی داشته باشند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

البته گلدمن ساکس خاطرنشان کرد که رالی مداوم بیت کوین (Bitcoin) می تواند تقاضای سرمایه گذاران طلا را به خود جذب کند :

 

“عملکرد ضعیف اخیر طلا در مقابل نرخ واقعی و دلار ، برخی از سرمایه گذاران را نگران کرده است که بیت کوین (Bitcoin) در حال جایگزینی با طلا به عنوان یک پوشش در مقابل تورم است. در حالی که در برخی موارد جایگزینی هایی در حال وقوع است ، افزایش محبوبیت بیت کوین (Bitcoin) را به عنوان یک تهدید برای وضعیت طلا نمی بینیم. ”

در شرایطی که بیت کوین (Bitcoin) در ماه دسامبر به بالاترین سطح قیمتی خود رسیده است ، سرمایه گذاران جهانی به طور فزاینده ای به سوی بیت کوین (Bitcoin) جذب می شوند. کریستوفر وود (Christopher Wood) ، رئیس استراتژی سهام در بانک سرمایه گذاری جفرییز فایننشال (Jeffries Financial) اخیرا گفت سرمایه گذاری خود در بازار طلا را برای خرید بیت کوین های بیشتر ، کاهش داده است.

 

بر اساس گزارش آژانس خبری (Business Standard) در 18 دسامبر ، این تحلیلگر مشهور بازار برای اولین بار پس از چندین سال سرمایه گذاری طلای خود را کاهش می دهد. وود در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشت که سرمایه گذاری او در بازار بیت کوین (BTC) حدود 5 درصد از سرمایه اش را تشکیل می دهد.

 

طبق این گزارش ، وود قصد دارد در صورت اصلاح قیمت بیت کوین (Bitcoin) ، سرمایه گذاری اش در حوزه ارز دیجیتال را افزایش دهد. این تحلیلگر موضعی مشابه گلدمن ساکس را حفظ کرده و همچنان نسبت به طلا خوشبین است. وو گفت این بدان معنا نیست که آنها قصد دارند طلا را رها کنند.

 

در 17 دسامبر ، بیت کوین (Bitcoin) رکورد تاریخی دیگری را ثبت کرد و به بیش از 23000 دلار رسید و پس از آن در تاریخ ۱۹ دسامبر از ۲۴،۰۰۰ دلار فراتر رفت. بر اساس شاخص قیمت بیت کوین (BTC) در زمان نگارش این مطلب ، بیت کوین (Bitcoin) با قیمت 23840 دلار معامله می شود. در مقابل ، قیمت طلا در روز پنجشنبه کاهش یافت و بازار سهام آتی با افت 0.3 درصدی روبرو شد. طلا حدود 10 درصد از اوج قیمت 2076 دلاری خود در ماه آگوست سقوط کرد.

همچنین بخوانید : رول آپ بلاکچین چیست؟ معرفی انواع rollup ها

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین