/ اخبار بیت کوین / کاهش 3 درصدی قیمت بیت کوین (Bitcoin) همزمان با افزایش فروش از سوی ماینرها به بالاترین سطح 5 ماهه

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاهش 3 درصدی قیمت بیت کوین (Bitcoin) همزمان با افزایش فروش از سوی ماینرها به بالاترین سطح 5 ماهه

کاهش 3 درصدی قیمت بیت کوین (Bitcoin) همزمان با افزایش فروش از سوی ماینرها به بالاترین سطح 5 ماهه

قیمت بیت کوین (Bitcoin) به میزان 3 درصد کاهش یافت و داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که ماینرها بار دیگر شروع به فروش بیت کوین (BTC) در اکسچنج ها کرده اند.

 

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 13 سپتامبر از 10،580 دلار به 10258 دلار در کوین بیس (Coinbase) کاهش یافت. این سقوط 3 درصدی در عرض 9 ساعت پس از اشاره داده های زنجیره ای به فروش احتمالی ماینرها اتفاق افتاده است.

در این رابطه بخوانید‌ : قرارداد هوشمند در بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

 

ماینرها همچنان فشار فروش بالایی را بر بیت کوین (Bitcoin) اعمال می کنند

در طول هفته گذشته ، تحلیلگران درون زنجیره ای اظهار داشتند که ماینرها مقادیر نسبتاً زیادی بیت کوین (BTC) را به فروش رسانده اند.

 

ماینرها علاوه بر اکسچنج ها یکی از دو منبع فشار فروش در بازار کریپتوکارنسی هستند. در نتیجه ، هنگامی که ماینرها بیت کوین (BTC) ماین شده خود را انتقال می دهند ، می توانند موجب ایجاد فشار فروش شدیدی شوند.

 

کوین تلگراف در تاریخ 3 سپتامبر در مورد انتقال بیت کوین (BTC) از استخرهای بزرگ ماینینگ خبر داد. کی یانگ جو (Ki Young-Ju) ، مدیر عامل شرکت تجزیه و تحلیل گفت:

 

“برخی از ماینرهای چینی در حال حاضر به سودآوری ماینینگ خود (بازگشت سرمایه) پی برده اند و ممکن است به دلیل بازار صعودی تمایلی به ورود رقبای جدید به این صنعت نداشته باشند.”

 

طبق داده های گلسنود (Glassnode) ، شاخصی که ورودی سرمایه از سوی ماینرها به اکسچنج ها را نشان می دهد ، این میزان فروش به بالاترین حد در پنج ماه گذشته رسیده است. اوج قبلی در اواسط ماه آگوست دیده شد زمانی که قیمت بیت کوین (BTC) به بالاترین سطح خود در سال 2020 رسید و بیش از 12000 دلار بود ، که بلافاصله با اصلاح شدیدی به 10000 دلار بازگشت.

همچنین بخوانید : چگونه پورتفولیوی ارز دیجیتال بسازیم؟

بیت کوین های منتقل شده به اکسچنج ها از سوی ماینرها. منبع:  Glassnode

 

فروش منظم به ماینرها این امکان را می دهد تا هزینه های مربوط به نگهداری مراکز ماینینگ در مقیاس بزرگ را تأمین کنند. گلسنود در این باره گفت:

 

“بیت کوین (Bitcoin) های منتقل شده از سوی ماینرها به اکسچنج ها به بالاترین سطح 5 ماه گذشته رسید و در  14 آگوست 2020 این میزان فروش شامل 44.479 بیت کوین (BTC) بوده است.”

 

اگر بیت کوین (BTC) به سرعت پس از سقوط ناشی از فروش ماینرها بهبود یابد ، این امر نشان دهنده تقاضای کافی از سوی سرمایه گذاران خرد در اکسچنج ها است. اما اگر قیمت بیت کوین (BTC) همچنان سقوط کند ، این نشان می دهد که تقاضای کافی برای جذب فشار فروش وجود ندارد.

 

نظر معامله گران در کوتاه مدت در خصوص روند بیت کوین (BTC)

در کوتاه مدت ، معامله گران با وجود عدم عبور بیت کوین (BTC) از سطح 10،500 دلاری به روند قیمت خوش بین هستند.

 

معامله گران می گویند بعید است که در اولین تلاش چنین مقاومت مهمی شکسته شود. رد جزئی قیمت در این سطح مقاومت به دلیل اهمیت تاریخی آن محتمل است.

 

یک معامله گر ناشناس معروف به “Byzantine General” گفت که لیکوئید قراردادهای فروش پس از افزایش اولیه قیمت به 10،500 دلار انجام شد. وی افزود در کوتاه مدت انتظار دارد جهش مجدد یا افت جزئی تا 10،100 دلار رخ دهد و توضیح داد:

 

“قیمت در سطح نقدینگی قرار دارد. لیکوئید قراردادها ، افت قیمت. دوباره لیکوئید. احتمال می دهم که قیمت مجددا از این سطح صعود کند ، در غیر این صورت ممکن است به 10100 دلار کاهش یابد. ”

نمودار قیمت بیت کوین با سطوح نقدینگی. منبع:  Byzantine General

 

اسکات ملکر (Scott Melker) ، یکی دیگر از معامله گران محبوب کریپتوکارنسی گفت که منطقه 10،500 دلار مقاومت بزرگی برای بیت کوین (Bitcoin) است.

 

وی گفت با توجه به اهمیت این سطح مقاومت ، وضعیت فعلی به احتمال زیاد منجر به سقوط شدید نخواهد شد. ملکر گفت:

 

“انتظار نداشته باشید که در اولین حرکت مقاومت بزرگی شکسته شود. همچنین انتظار نداشته باشید که اولین شکست قیمت برای عبور از این سطح منجر به سقوط شدیدی شود. ”

 

در همین حال ، معامله گر مطرح مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe) در آخرین تجزیه و تحلیل تکنیکال خود در خصوص قیمت بیت کوین (Bitcoin) ، از این سطح به عنوان یک مانع مهم در کوتاه مدت یاد کرد. وی توضیح داد که برای ادامه روند صعودی ، باید سطح مقاومت قبلی تست شده و به عنوان حمایت جدید تأیید شود.

 

ون د پوپ افزود : “در صورت صعود ، اگر قیمت بیت کوین (Bitcoin) از سطح 10،450 دلار عبور کند ، پیوتی حیاتی بین 10،900-11،000 دلار ایجاد می شود.”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین