/ اخبار اتریوم / پیشرفت شبکه اتریوم (Ethereum) و ثبت رکورد در بخش های مختلف

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

پیشرفت شبکه اتریوم (Ethereum) و ثبت رکورد در بخش های مختلف

پیشرفت شبکه اتریوم (Ethereum) و ثبت رکورد در بخش های مختلف

آیا محبوبیت برنامه های غیرمتمرکز (DApp) ها ، توکن های دیفای (DeFi) و افزایش سهم بازار آنها از اکوسیستم اتریوم (Ethereum) ، نتیجه تکامل این پلتفرم است؟

 

تسلط اتریوم (Ethereum) به عنوان پلتفرم اصلی بلاکچین (blockchain) قراردادهای هوشمند با محبوبیت امور مالی غیرمتمرکز و توکن های برنامه های غیرمتمرکز در سال 2020 افزایش یافته است ، به طوری که توکن های (ERC-20) اکنون تقریبا نیمی از دارایی های موجود در این بلاکچین (blockchain) را در اختیار دارند.

در این رابطه بخوانید‌ : نواحی عرضه و تقاضا چیست و چگونه از آنها در ترید ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

 

پلتفرم قرارداد هوشمند تقریباً کمتر از پنج سال است که وجود دارد و طی این مدت ، خود را به عنوان اصلی ترین گزینه برای توسعه دهندگان (DApp) معرفی کرده است. داده ها نشان می دهند اتریوم (Ethereum) از بیت کوین (Bitcoin) بر اساس میزان پرداخت های روزانه پیشی گرفته است.

 

این امر بیشتر به دلیل سرمایه بسیار زیادd است که توسط پروژه های مختلف بلاکچین (blockchain) که در بلاکچین (blockchain) اتریوم (Ethereum) ساخته شده اند ، رخ داده است. خود اتریوم (Ethereum) بیش از 31000 بیت کوین (BTC) را در عرضه اولیه کوین خود در سال 2014 جمع آوری کرد که در حال حاضر ارزش آن 18 میلیون دلار است. اکنون اتریوم (Ethereum) با ارزش بازار حدود 30 میلیارد دلار جایگاه دوم را پس از بیت کوین (bitcoin) در اختیار دارد.

 

این یک روند پیشرفت در ارزش بازار اتریوم (Ethereum) است و باعث می شود کاربرد این پلتفرم به عنوان ابزاری برای ساخت پروژه های جدید و مبتنی بر بلاکچین (blockchain) که در حال توسعه و بهبود تعدادی از صنایع در سراسر جهان است بیشتر به چشم بیاید. همچنین ظهور برنامه های غیر متمرکز (DApp) و (DeFi) می تواند آینده اتریوم (Ethereum) را به عنوان یک پلتفرم تحت تأثیر قرار دهد ، زیرا توسعه دهندگان به دنبال پلتفرم هایی هستند که برای پروژه یا سیستمی که در حال توسعه آن هستند ، مناسب باشد.

 

رقابت

اتریوم (Ethereum) تنها پلتفرم قرارداد هوشمند بلاکچین (blockchain) نیست. همانطور که شرکت تحلیلی مساری اخیرا اشاره کرده است ، پلتفرم های رقیب در دورهای سرمایه گذاری اولیه اقدام به سرمایه گذاری های کلانی کرده اند. پلتفرم بلاکچین (blockchain) قرارداد هوشمند مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام الگوراند (Algorand)، ای او اس (EOS) و تزوس (Tezos)  می توانند بزرگترین رقبای اتریوم (Ethereum) باشند که بخش بزرگی از سهم بازار پلتفرم قرارداد هوشمند را کنترل می کنند.

 

علاوه بر این ، مساری اظهار داشت که در 12 ماه گذشته ، بیش از 13 پروژه بلاکچین (blockchain) قرارداد هوشمند ، بیش از 300 میلیون دلار در دور تامین مالی جمع آوری کرده اند. اعتماد ذاتی موجود در این پروژه ها و تاثیر آن در میزان سرمایه گذاری در آنها کاملا مشهود است.

همچنین بخوانید : برنامه معاملاتی چیست؟ و یک برنامه معاملاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

کوین تلگراف با ویلیام ویتیام (William Withiam) ، تحلیلگر مساری برای بررسی نتایج ورود این پلتفرم های جدید به فضای قرارداد هوشمند ، مصاحبه کرد. وی معتقد است با توجه به اینکه بازار قراردادهای هوشمند شلوغ است ، دیدن پروژه های مشابه اتریوم (Ethereum) که موجب افزایش سرمایه گذاری در این موارد می شوند ، کمی تعجب آور است. با این حال ، همچنان فضا برای موارد دیگر نیز وجود دارد که بخشی از سهم این بازار را در اختیار بگیرند:

 

کل بازار قابل دسترس (TAM) برای این پلتفرم ها که به دنبال رقابت هستند ، بسیار عظیم است. اینکه سرمایه گذاران به سمت پلتفرم های قرارداد هوشمند جدیدتر به عنوان محافظی در برابر (ETH) روی آورند کاملا منطقی است. در مورد ماندگاری ، در حالی که تامین مالی عاملی برای جذب کاربران و توسعه دهندگان جدید است ، عامل تعیین کننده تر می تواند اکوسیستم برنامه نویسان و توسعه دهندگان باشد. استانداردهای ترکیب پذیری دشوارند. اکوسیستم اتریوم (Ethereum) در این مرحله بسیار قوی تر از سایرین عمل کرده است. ”

 

محبوبیت (ERC-20) نشان دهنده موفقیت اتریوم (Ethereum) است

موفقیت اتریوم (Ethereum) به عنوان یک پلتفرم در محبوبیت توکن های (ERC-20) و سهم روزافزون آنها از کل ارزش بازار در اکوسیستم بلاکچین (blockchain) قابل مشاهده است. اتر (ETH) ، توکن بومی این پلتفرم قرارداد هوشمند ، اکنون فقط 51 درصد از کل ارزش شبکه اتریوم (Ethereum) را تشکیل می دهد. 49 درصد دیگر از توکن های مختلف (ERC-20) تشکیل شده است که موجب تقویت تعداد زیادی پروژه ساخته شده روی این پلتفرم می شوند.

 

ویتیام معتقد است که رشد توکن های (ERC-20) و سهم آنها از ارزش بازار در اکوسیستم اتریوم (Ethereum) یک روند طبیعی در تکامل پلتفرم قرارداد هوشمند است: “این روند تکامل طبیعی پلتفرم های توسعه عمومی است. سرانجام این روند به لایه های برنامه می رسد ، جایی که پروژه ها ممکن است از مدل های تجاری سنتی درآمدزایی استفاده کنند. ”

 

کاهش سهم اتر(ETH) از ارزش بازار نیز یک لایه امنیتی دیگر به شبکه اضافه می کند. مهاجمان احتمالی به مراتب تمایل بیشتری به حمله به پروژه های لایه دوم نسبت به خود بلاکچین (blockchain) اتریوم (Ethereum) دارند. همانطور که بنیانگذار (EthHub) آنتونی ساسانو(Anthony Sassano) اظهار داشت: “همیشه حمله هایی به قراردادهای هوشمند شخصی انجام می شود زیرا مهندسی این حملات آسان تر و بسیار ارزان تر از حمله به کل شبکه است.”

 

اتر (ETH) در حال صعود ، اما مقیاس پذیری هنوز یک نگرانی عمده است

حتی با ورود رقبا به بازار و تهدید به تصرف بخشی از تسلط مجازی اتریوم (Ethereum) ،این  پلتفرم قرارداد هوشمند برتر همچنان به عنوان یک نیروی پیشرو در جهان بلاکچین (blockchain) عمل می کند. مساری در ماه جاری داده هایی را منتشر کرد که نشان می دهد اتریوم (Ethereum) از نظر میزان تسویه حساب ها به پرکاربردترین پلتفرم بلاکچین (blockchain) در سراسر جهان تبدیل شده است. حتی به لطف افزایش محبوبیت توکن های (DeFi) و (DApp) که مبتنی بر بلاکچین (blockchain) اتریوم (Ethereum) است ، از بیت کوین (bitcoin) نیز فراتر رفته است.

 

اتریوم (Ethereum) به لطف تتر Tether (USDT) رکورد حجم معاملاتش را نیز ثبت کرد. در سال 2020 بیش از 500 میلیارد دلار معامله صرفاً توسط استیبل کوین های روی پلتفرم ، انجام شده است. بلاکچین (blockchain) اتریوم (Ethereum) نزدیک به 60 درصد از عرضه در گردش توکن های تتر (Tether) را در اختیار دارد.

 

کارآیی گسترده اتریوم (Ethereum) در زمینه افزایش پروژه های دیفای است که بر روی این پلتفرم اجرا می شوند. این موضوع سوالات جالبی در مورد توانایی اتریوم (Ethereum) برای رسیدگی به حجم فزاینده پلتفرم ها و کاربران موجود در این بلاکچین (blockchain) ایجاد می کند. کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم (Ethereum) به دلیل محبوبیت تتر (USDT) ، پلتفرم های (DeFi) و (DApps) در شبکه بسیار بالاست. اگرچه این امر کارآیی اتریوم (Ethereum) را تایید می کند ، اما به این معنی است که کاربران با هزینه های بالا و زمان انتظار طولانی تر برای پردازش تراکنش های خود مواجه خواهند بود.

 

این موضوع اهمیت بروزرسانی اتریوم (Ethereum 2.0) طی 12 ماه آینده را نشان می دهد. انتقال از یک سیستم قدرتمند با پروتکل اثبات کار به یک پروتکل اثبات سهام (PoS) با کارآیی بیشتر ، شاردینگ در این سیستم بخش اعظم مشکلات فعلی موجود در بلاکچین (blockchain) اتریوم (Ethereum) را رفع می کند. همانطور که ویتیام توضیح داد ، انتقال به سرنیتی (Serenity) می تواند کلید اطمینانی برای اتریوم (Ethereum) باشد که اگر همه چیز به طور موفقیت آمیز پیش برود ، شبکه اتریوم (Ethereum) همچنان به عنوان گزینه اصلی و منتخب قرارداد هوشمند توسعه دهندگان باقی خواهد ماند.

 

“به طور کلی ، انتقال ناموفق مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اما اگر راه حل های مقیاس پذیری لایه دو همچنان پیشرفت کند ، اتریوم (Ethereum) قادر است در سطح بالایی فعالیت کند. ”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید