/ اخبار ارز دیجیتال / معامله گران مشتقات ممکن است در روند صعودی توکن کامپاند (COMP) نقش داشته باشند

زمان مطالعه : 3 دقیقه

معامله گران مشتقات ممکن است در روند صعودی توکن کامپاند (COMP) نقش داشته باشند

برخی از تحلیلگران بر این باورند که روند صعودی چشمگیر و سقوط برجسته توکن کامپاند (COMP) ممکن است توسط معامله گران بازار مشتقات طراحی شده باشد.

معامله گران مشتقات ممکن است در روند صعودی توکن کامپاند (COMP) نقش داشته باشند

برخی از تحلیلگران بر این باورند که روند صعودی چشمگیر و سقوط برجسته توکن کامپاند (COMP) ممکن است توسط معامله گران بازار مشتقات طراحی شده باشد.

 

شماری از تحلیلگران اظهار داشتند که عملکرد قیمت خیره کننده توکن کامپاند (COMP) ممکن است با استفاده از بازار مشتقات دستکاری و برنامه ریزی شده باشد.

در این رابطه بخوانید‌ : تفاوت صرافی های متمرکز (CEX) و صرافی های غیرمتمرکز (DEX) ارز دیجیتال در چیست؟

 

پس از آنکه کامپاند (COMP) در 18 ژوئن در پولونیکس (Poloniex) ، با قیمت حدود 80 دلار معامله شد ، به سرعت 500 درصد صعود کرد و در 21 ژوئن به بالاتر از 380 دلار رسید و به نظر می رسد خبرهای منتشر شده در خصوص اضافه شدن به فهرست دارایی های کوین بیس (Coinbase) برای خریداران جذاب بوده است.

نمودار 1 ساعته COMP / USDT در پولونیکس :  TradingView

 

از زمان اوج قیمت ، ارزش کامپاند (COMP) به میزان 34 درصد سقوط یافته است و در حال حاضر با قیمت 253 دلار معامله می شود.

 

آیا صعود کامپاند (COMP) به دلیل تقاضای طبیعی رخ داده است؟

در مقاله ای که در تاریخ 25 ژوئن منتشر شد ، تحلیلگر مستقل ارز دیجیتال ، تونی شنگ (Tony Sheng) خاطرنشان كرد: بسیاری از معامله گران طی هفته گذشته معتقد بودند قیمت سه رقمی کامپاند (COMP) بیش از حد است و خرس ها از 5 تا 10 درصد کارمزد روزانه پرداخت می كنند تا دارایی ها را در بازار مشتقات به فروش برسانند.

 

علیرغم این احساسات نزولی و این واقعیت که می توان توکن های کامپاند (COMP) را از طریق فارمینگ به دست آورد ، قیمت کامپاند (COMP) همچنان بیش از حد به نظر می رسد ، با توجه به اینکه شنگ اظهار داشت حجم نامتناسب در بازار مشتقات (FTX) تا حد زیادی به این روند صعودی دامن زده است.

همچنین بخوانید : به‌روزرسانی Dencun چیست؟ و چه مزایایی برای شبکه اتریوم دارد؟

 

در حالی که اضافه شدن به فهرست نقدی (FTX) و (Poloniex) موجب افزایش  1.5 میلیون دلاری حجم معاملات در 24 ساعت شده است و پس از آن کامپاند (Coinbase) به لیست کوین بیس اضافه شده است ، بیش از 6 میلیون دلار قرارداد مبادله دائمی در همان مدت در (FTX) معامله شد.

 

با توجه به اینکه کامپاند (COMP) دارای یک بازار کاملاً غیرنقدینه (illiquid) است ، ممکن است معامله گران بتوانند قیمت های نقدی را با سفارشات خرید نسبتاً ناچیز افزایش دهند تا از سود در موقعیت های خرید بسیار بزرگتر با استفاده از قراردادهای (FTX) اطمینان حاصل کنند:

 

“خرید و فروش آن به دلیل گستردگی نسبتاً زیاد بازار قراردادهای مبادله دائمی کامپاند (COMP) است، خرید مبادله دائمی و سپس خرید عظیم در بازار نقدی که منجر به تغییرات قیمت شود و موجب سوددهی مبادله دائمی و فشار فروش شود ، اقدامی سودآور خواهد بود. ”

در تاریخ 24 ژوئن ، بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی دیجیتال (Carbono) ، رائول مارکوس (Raul Marcos) ، توییت کرد:

 

“معاملات آتی کامپاند (COMP) در حال حاضر یک نمونه واقعی از دستکاری در بازار است.”

 

استفاده از معاملات بازار مشتقات برای دستکاری بازارهای غیرنقدینه  (illiquid)

در حالی که شنگ خاطرنشان می کند “حتی مشخص نیست که آیا کسی بازار را واقعاً دستکاری کرده است یا خیر” ، اما وی معتقد است که حرکت قیمت کامپاند (COMP) “هشدار کاملاً واضحی از وضعیتی است که در صورت انتشار گروهی توکن ها” سبک کامپاند “با اضافه شدن به فهرست (AMM) غیرنقدینه همراه با سوددهی فارمینگ ایجاد می شود. ”

 

وی افزود: “سپس تیم های دیگر انگیزه ای برای انتشار محصولات مشتقات خود خواهند داشت.”

 

.بلنسر (Balancer) به تازگی توکن خود به نام (BAL) را منتشر کرده ، که از مدل مورد استفاده کامپاند (COMP) پیروی کرده است و شاهد حرکت قیمتی مشابهی بوده است که از طریق مومنتوم صعودی و نزولی ایجاد شده است.

 

توزیع متمرکز

کامپاند (Compound) همچنین تحت تاثیر توزیع متمرکز فعلی توکن های آن قرار گرفته است ، که به شدت مورد استقبال بنیانگذاران پروژه و شرکت های سرمایه گذاری که در نوامبر سال 2019 در دور تامین مالی کامپاند ، 25 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند ، قرار گرفته است.

 

آرای سه نهاد (Polychain Capital) ، (A16Z) ، و مدیر عامل شرکت کامپاند رابرت لشنر (Robert Leshner) ، تقریباً برابر با 130 درصد آراء سایر دارندگان کامپاند (COMP) است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

 

برای خرید و فروش اتریوم به مارکت نیپوتو مراجعه کنید


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید