/ فین تک های ارزهای دیجیتال / مدیرعامل بایننس معتقد است آینده در دستان دیفای (DeFi) است اما اکسچنج های متمرکز همچنان به عنوان گزینه های محبوب تر باقی خواهند ماند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مدیرعامل بایننس معتقد است آینده در دستان دیفای (DeFi) است اما اکسچنج های متمرکز همچنان به عنوان گزینه های محبوب تر باقی خواهند ماند

مدیرعامل بایننس معتقد است آینده در دستان دیفای (DeFi) است اما اکسچنج های متمرکز همچنان به عنوان گزینه های محبوب تر باقی خواهند ماند

دیفای حاوی ایده پرقدرتی است ، اما تا زمانی که اکسچنج های غیر متمرکز کاربر پسند تر نشوند ، اکسچنج های متمرکز همچنان در میان کاربران ، محبوب باقی خواهند ماند.

 

همزمان با رونق امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ، اکسچنج هایی مانند بایننس (Binance) به دنبال راه هایی برای همزیستی با نوآوری هایی مانند دیفای هستند. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بایننس ، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) گفت دیفای فضایی نوآورانه است و سرمایه گذاری بر روی اکسچنج های غیر متمرکز چالشی برای اکسچنج های قانونی نخواهد بود.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ و چه کاردبری دارد؟

 

ژائو در مصاحبه ای با کانال یوتیوب باکس ماینینگ (Boxmining) گفت دیفای فضای ارزهای دجیتال را جذاب تر می کند. وی همچنین به بازارساز خودکار (AMM) به عنوان یک نوآوری شگفت انگیز اشاره کرد.

 

“من فکر می کنم دیفای یک فضای واقعاً نوآورانه است و این واقعاً خوب است. در ابتدا ، وقتی مردم در مورد دیفای صحبت می کردند ، منظورشان وام دهی بود ، بنابراین می توانستید کوین های خود را به دیگران وام دهید ، اما اکنون می توانید کوین ها را برای تأمین نقدینگی وام دهید. وقتی نقدینگی در وضعیت خوبی باشد ، مردم بیشتر و راحت تر معامله می کنند. من فکر می کنم بازارسازهای خودکار یک نوآوری جالب هستند و روند کار آنها نیز واقعاً ساده است. این جنبه از حوزه دیفای پایدار باقی خواهد ماند. ”

 

ژائو افزود بایننس “از دیفای پشتیبانی می کند” و پروژه های زیادی حول محور دیفای (DeFi) و (AMM) انجام می دهد.

 

اما به همان اندازه که ژائو به دیفای باور دارد ، تأیید می کند که این یک حوزه جدید است و اکثر پروژه ها با شکست مواجه می شوند. بنابراین اگر در دیفای سرمایه گذاری می کنید ، خوب است که این را به خاطر داشته باشید. “بیشتر پروژه ها در دیفای شکست خواهند خورد. این بدان معنا نیست که دیفای خوب نیست ، بلکه به این معناست که تنها تعداد معدودی از پروژه ها موفق خواهند شد. اما همین تعداد به طرز باورنکردنی پیشرفت خواهند کرد. ”

 

بایننس در حوزه دیفای سرمایه گذاری بسیاری کرده است و بسیاری از توکن های دیفای را در لیست خود درج کرده است. با این وجود ژائو اظهار داشت امروزه بسیاری از کاربران همچنان اکسچنج های متمرکز را ترجیح می دهند ، بنابراین بایننس به ارائه محصولاتی که مردم می خواهند از آنها استفاده کنند ادامه خواهد داد.

 

همچنین بخوانید : نحوه خرید و فروش قراردادهای آپشن بیت کوین

“من فکر می کنم برای تشخیص و فراهم کردن نیاز های کاربران به تعداد آنها توجه می کنیم. امروزه اکثریت کاربران هنوز اکسچنج های متمرکز را انتخاب می کنند ، زیرا استفاده از ایمیل و رمز عبور و ارائه پشتیبانی مشتری بسیار ساده تر از کلیدهای خصوصی است که اگر آن را گم کنید ، با مشکل مواجه خواهید شد. به نظر من اگر بتوانیم پشتیبان گیری امن تر و آسان تری را ایجاد کنیم ، اکسچنج های غیرمتمرکز (DEX) آینده دنیای صرافی ها خواهند بود. بنابراین ما به سرمایه گذاری در اکسچنج های غیرمتمرکز ادامه خواهیم داد و همچنین چندین پروژه در این زمینه راه اندازی خواهیم کرد. در حال حاضر ، اکسچنج های متمرکز از نظر تعداد کاربران محبوب تر هستند و ما فقط می خواهیم محصولاتی را ارائه دهیم که کاربران می خواهند از آنها استفاده کنند. ”

 

زنجیره هوشمند

ژائو همچنین در مورد زنجیره هوشمند بایننس گفت که می خواهد خیلی سریع سفارشات را در این زنجیره تطبیق دهد و اظهار داشت این زنجیره می تواند حدود صد هزار سفارش در ثانیه را بررسی کند. وی گفت که برای دستیابی به آن سطح از عملکرد ، آنها باید از قابلیت های قرارداد هوشمند بایننس چین (Binance Chain) استفاده کنند. زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) به عنوان یک زنجیره موازی عرضه شد که از قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم (Ethereum) پشتیبانی می کند ، بنابراین از سالیدیتی (solidity) نیز پشتیبانی می کند و با ماشین مجازی اتریوم Ethereum (EVM) نیز سازگار است.

 

ویژگی اصلی زنجیره هوشمند بایننس این است که با قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم (Ethereum) سازگار است. همچنین ، کاملاً متن باز خواهد بود تا هرکسی بتواند قراردادها را روی این پلتفرم پیاده سازی کند. طبق گفته ژائو ، زنجیره هوشمند بایننس راهی آسان برای کاربران است و می توانند از این طریق قراردادهای هوشمند را بدون نیاز به منحنی یادگیری اضافی در بایننس چین (Binance Chain) مستقر کنند.

 

ژائو همچنین اعلام كرد كه بایننس در حال طراحی مکانیزم استیکینگ بایننس کوین (BNB) در زنجیره هوشمند بایننس است. وی پیش بینی می کند که این مکانیزم استیکینگ حدودا اواخر آگوست و اوایل سپتامبر 2020 راه اندازی شود.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین