/ اخبار بیت کوین / مارکت رپ (Market Wrap) : کاهش قیمت بیت کوین (bitcoin) همزمان با کاهش قیمت پایانی بازارهای سهام در هفته

3 سال پیش

زمان مطالعه : 5 دقیقه

مارکت رپ (Market Wrap) : کاهش قیمت بیت کوین (bitcoin) همزمان با کاهش قیمت پایانی بازارهای سهام در هفته

مارکت رپ  (Market Wrap)  : کاهش قیمت بیت کوین (bitcoin) همزمان با کاهش قیمت پایانی بازارهای سهام در هفته

افزایش پایدار قیمت بیت کوین(bitcoin)  طی چند روز گذشته در روز جمعه پایان یافت. با پشت سر گذاشتن رویداد هالوینگ ، معامله گران کریپتوکارنسی شاهد تأثیر روند بحران اقتصادی جهان خواهند بود. داده های جدید نشان می دهند که میزان خرده فروشی رکورد پایین تری را ثبت کرده است و نرخ بیکاری در جهان همچنان تشدید می شود.

 

کریپتوکارنسی برتر جهان پایین تر از میانگین متحرک های 10 و 50 روزه معامله می شود که یک شاخص تکنیکال نزولی است. در حال حاضر ، بیت کوین (BTC) طی 24 ساعت 3.4 درصد سقوط کرد و در روز جمعه به قیمت 9،340 دلار رسید. بیت کوین(bitcoin)  از تاریخ 13 می افزایش قیمت مداومی را تجربه کرده بود ، اما در معاملات اولیه در روز جمعه افت کرد و به سرعت 5 درصد کاهش یافت. از آن زمان ، بیت کوین(bitcoin)  قسمتی از صعود قیمت خود را حفظ کرده است اما همچنان روند نزولی خود را ادامه می دهد.

در این رابطه بخوانید‌ : لاک دراپ (Lockdrop) چیست؟ و چه تفاوتی با ایردراپ دارد؟

معاملات بیت کوین(bitcoin)  در کوین بیس (Coinbase) از تاریخ 13 می

آلساندرو آندروتی (Alessandro Andreotti) ، یک معامله گر ایتالیایی خارج از بورس گفت: “وقایع بیرونی نیز احتمالاً بر روی قیمت بیت کوین(bitcoin)  اثر می گذارند ، مانند بحران اقتصادی” ناشی از کروناویروس.

 

همچنان عدم ثبات بازار سهام در میان همه گیری کرونا ویروس ادامه دارد ، و بازارهای سهام طی این هفته و در میان وضعیت بحرانی اقتصاد عملکرد ضعیفی داشته اند. داده ها كاهش  16.4 درصدی خرده فروشی در ماه آوریل ، بدترین نرخ از سال 1992 و افزایش بیش از 36 میلیون نفری افراد بیكار در ایالات متحده در مدت مشابهی را نشان می دهند.

 

 

شاخص (S&P 500) بازار سهام ایالات متحده با 2.2 درصد سقوط در هفته بسته شد که نشان دهنده بدترین عملکرد آن از اواخر ماه مارس است. در اروپا ، شاخص (FTSE 100) بزرگترین شرکت های معاملاتی عمومی با 2 درصد سقوط در هفته به پایان رسید. در خصوص بازار آسیا ، (Nikkei 225) از بزرگترین شرکت های ژاپن برای اولین بار از ماه آوریل ، به طور کلی طی هفته گذشته کاهش داشته است.

 

با این حال ، همه دارایی های سنتی عملکرد ضعیفی ندارند. روپرت داگلاس (Rupert Douglas) ، رئیس بخش فروش نهادی موسسه دارایی دیجیتال (Koine) گفت: “وضعیت طلا و نقره پایدار به نظر می رسد و عملکرد خوبی داشته اند.” طلا طی هفته 2.8 درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید : الگوریتم اجماع اثبات سوزاندن چیست؟ و چگونه کار میکند؟

قرارداد برای تفاوت یا Contract for Difference) CFD) طلا در هفته گذشته

داگلاس افزود: “من فکر می کنم که بیت کوین(bitcoin)  نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.” با وجود کاهش قیمت در روز جمعه ، اطمینانی در میان معامله گران وجود دارد که بیت کوین (bitcoin) می تواند وضعیت را دگرگون کند و قیمت آن به طور پیوسته افزایش یابد.

 

یکی از معامله گران به این نکته اشاره کرده است که اهرم کمتر در بازار مشتقات نشانه ای از این موضوع است. نیکلاس پلکانوس (Nicholas Pelecanos) ، رئیس بخش معاملاتی صندوق دارایی دیجیتال (NEM Ventures) گفت: “تعداد موقعیت های اهرم باز در اکسچنج های بزرگ ، از ماه مارس بین 25 و 50 درصد کاهش یافته است.”

 

در اکسچنج مشتقات مستقر در سیشل بیتمکس (BitMEX) نیز ، میزان قراردادهای باز به 9/1 میلیارد دلار در تاریخ 9 فوریه رسید. از آنجا که سقوط قیمت بیت کوین(bitcoin)  در 12 مارس باعث شد 700 میلیون دلار نقدینگی خودکار در بیتمکس (BitMEX) اتفاق بیفتد ، قراردادهای باز روزانه سقوط چشمگیری داشته و روز جمعه به 596 میلیون دلار رسیده است.

قراردادهای باز در اکسچنج مشتقات بیتمکس (BitMEX) در شش ماه گذشته

به نظر می رسد که معامله گران مشتقات علاقه کمتری برای موقعیت های اهرمی به طور خاص در بیتمکس (BitMEX) دارند ، جایی که شرط بندی های جهت دار تا 100 برابر وثیقه قابل انجام است.

 

پلکانوس (Pelecanos) افزود: “این نشانه خوبی است زیرا اگر کاهش قیمت ناشی از فروش تحقق یابد ، از سقوطی که در ماه مارس شاهد آن بوده ایم ، کوچکتر خواهد بود.”

 

آندروتی (Andreotti) ، معامله گر خارج از بورس به کوین دسک گفت علی رغم نگرانی هایش در مورد بحران های اقتصادی ، به زودی بازگشت روند صعودی را برای بیت کوین(bitcoin)  پیش بینی می کند. وی گفت “من فکر می کنم این دارایی دیجیتال قرار است همین میزان تقاضا را حفظ کند. ممکن است قیمت کمی افزایش یابد ، در حدود 10،000 دلار. “.

 

 

کیتی استاکتون (Katie Stockton) ، تحلیلگر (Fairfield Strategies) ، گفت: سطح 10،000 دلاری یک دامنه قیمت کلیدی برای جلب علاقه معامله گرانی که مایل به خرید هستند ، می باشد. استاکتون خاطرنشان كرد: “احتمال بریک اوت در بالای سطح 10،000 دلار موجب بهبود مومنتوم در كوتاه مدت خواهد شد.”

 

بازارهای دیگر

دارایی های دیجیتال دیگر در کوین دسک (CoinDesk) در روز جمعه کاهش قیمت را تجربه کردند. دومين کریپتوکارنسی برتر بر اساس ارزش بازار ، اتر (ETH) ، از ساعت 20:00 به وقت (UTC) به میزان 4.2 درصد كاهش يافت.

معاملات اتر(ETH)  در کوین بیس (Coinbase) از 13 ماه می

دارایی های دیگری که در معاملات 24 ساعته با سقوط قیمت مواجه شدند شامل بیت کوین اس وی Bitcoin sv (BSV) با 4 درصد سقوط  ، آیوتا iota (IOTA) با 3.7 درصد و زی کش zcash (ZEC) با 3.5 درصد کاهش قیمت بوده اند. اتریوم کلاسیک Ethereum Classic (ETC) با افزایش 3/5 درصدی تنها برنده در میان این دارایی ها بوده است. تمامی تغییرات قیمت ها در ساعت 20:00 UTC روز جمعه ایجاد شده است.

 

معاملات نفت روز جمعه 5.8 درصد افزایش یافت و هفته را با صعود 20 درصدی به پایان رساند و به نظر می رسد تنظیم و اصلاح عرضه نفت خام خبر مثبتی بوده است. نیمو شین (Nemo Qin) ، تحلیلگر ارشد پلتفرم معاملاتی ایتورو (eToro) گفت: “از آنجایی كه كشورهای بزرگ تولیدكننده نفت وعده كاهش تولید را اعلام کرده اند ، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می كند كه عرضه محدود نفت خام در نیمه دوم سال جاری موجب بهبود وضعیت قیمت نفت می شود.”

قرارداد برای تفاوت یا Contract for Difference) CFD) نفت در هفته گذشته

اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز جمعه شاهد تغییراتی بوده است. بازدهی ، که در جهت مخالف قیمت حرکت می کند ، طی 10 سال بیشترین رشد را داشته است و 3 درصد افزایش یافته است.

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید