/ اخبار ارز دیجیتال / تحقیقات جدید نشان می دهد 89 درصد از مردم نگران وضعیت دارایی های دیجیتال خود پس از مرگشان هستند

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تحقیقات جدید نشان می دهد 89 درصد از مردم نگران وضعیت دارایی های دیجیتال خود پس از مرگشان هستند

تحقیقات جدید نشان می دهد 89 درصد از مردم نگران وضعیت دارایی های دیجیتال خود پس از مرگشان هستند

نسل جوان یا میلنیال ها (Millennial) و نسل زومر ها (Zoomers) احتمالاً سرمایه گذارانی هستند که کمترین برنامه ریزی را برای سرمایه های دیجیتالی خود در صورت فوت غیر منتظره ، در نظر گرفته اند.

 

بیشتر هولدرهای جدید دارایی های دیجیتال هیچ نوع برنامه ای برای دارایی های دیجیتالی خود پس از مرگ ندارند.

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال بایننس یو اس دی (BUSD) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

مطابق نظرسنجی انجام شده بین 1150 شرکت کننده بین اکتبر 2019 و ژوئن 2020 توسط موسسه (Cremation) ، اکثر دارندگان دارایی های دیجیتال نگران انتقال دارایی های خود پس از مرگ هستند ، اما عده بسیاری نمی توانند از ابزاری مانند وصیت نامه ، صندوق امانت و یا دستورالعمل مناسب برای وارثان استفاده کنند. به گفته این موسسه این عدم آمادگی ، به دلیل عدم ارائه خدمات املاک در زمینه دارایی های دیجیتال و عدم قانونگذاری دولتی در این حوزه است.

 

طبق این مطالعه 89 درصد از سرمایه گذاران اظهار داشتند كه در بعضی موارد نگران این هستند كه آیا دارایی های دیجیتال آنها پس از مرگشان به خانواده یا دوستانشان می رسد یا خیر ، درواقع تمامی پاسخ دهندگان نگران این موضوع بوده اند.

منبع: موسسه Cremation

 

با این حال ، نسل های جوان ، آنهایی که بین 18 تا 40 سال دارند ، نگرانی کمتری در خصوص دارایی هایشان در صورت مرگ دارند و در این زمینه هیچ برنامه ای ندارند. فقط 65 درصد از نسل میلنیال ها و 41 درصد از زومرها گفتند که به نوعی چیزی شبیه به وصیت نامه برای دارایی های دیجیتالی خود ایجاد کرده اند. از میان نسل های قدیمی 86 درصد از افراد نسل ایکس (X)، متولدین دهه‌ ۶۰ میلادی تا اواخر دهه‌ هفتاد میلادی و 94 درصد از افراد مسن یا نسل بیبی بومرها اظهار داشتند كه برای وضعیت دارایی هایشان پس از مرگ به طور دقیق برنامه ریزی کرده اند.

بر اساس این نظرسنجی 65 درصدی که گفته بودند دستورالعمل مشخصی برای دارایی خود پس از مرگشان دارند ظاهراً این وصیتنامه را در خانه شان گذاشته اند تا وارثان به راحتی آنها را پیدا کند. تنها 2 درصد از راه حل های “ایمن” مانند صندوق امانات استفاده کرده اند و 32 درصد از آنها برای ذخیره سازی دستورالعمل ها از ابزاری مانند USB یا کامپیوتر استفاده کرده اند.

 

همچنین بخوانید : بهترین ابزارها برای ترید ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۴

این مطالعه نشان داد كه دارندگان كریپتو چهار برابر كمتر از سایرین از وصیت نامه برای ارث استفاده می کنند، 7 درصد در مقایسه با 32 درصد سرمایه گذاران غیر كریپتو ، نتیجه ای كه این موسسه آن را “كاملاً نگران كننده” عنوان کرده است.

 

دارایی های دیجیتالی گم شده

طبق گفته های آدام بینستاک (Adam Binstock) از موسسه (Cremation) ، این تحقیق پس از “انتشار داستان های افرادی که با مرگشان دارایی های خود را از دست می دهند” انجام شد.

 

شرکت بیمه کریپتوکارنسی کوین کاور (Coincover) تخمین می زند که نزدیک به 4 میلیون بیت کوین (BTC) با ارزش بیش از 37 میلیارد دلار پس از اینکه دسترسی به آنها از بین رفته ، از چرخه بازار خارج می شوند.

 

یکی از معروف ترین حوادث در این باره گم شدن دارایی های دیجیتالی پس از مرگ گری کاتن (Gerry Cotten) ، بنیان‌گذار اکسچنج کانادایی کوداریگا سی‌اکس (QuadrigaCX) است. هنگامی که او در سال 2018 در هند درگذشت در کیف پول الکترونیکی خود 145 میلیون دلار کوین داشته است و هیچ کسی به کلیدهای خصوصی اون دسترسی نداشته است  ، بسیاری گمان می کردند که شاید او واقعا نمرده باشد. با این حال کمیسیون اوراق بهادار انتاریو آن زمان اعلام کرد که این اکسچنج در واقع یک طرح پانزی بوده که توسط کاتن ایجاد شده است.

 

مورد دیگری نیز در سال 2017 اتفاق افتاد ، مردی که مقادیر زیادی بیت کوین (Bitcoin) را در کوین بیس (Coinbase) ذخیره کرده بود و هیچ گونه دستورالعملی را برای خانواده خود در خصوص دسترسی به این دارایی ها تعیین نکرده بود ، درگذشت. خانواده او توانستند برای دستیابی به دارایی شواهدی از مرگ وی و رابطه آنها با این پلتفرم ارائه دهند. اگر بیت کوین (Bitcoin) ها در اکسچنجی مستقر در ایالات متحده نگهداری نمی شدند یا اگر آنها شهروندان آمریکایی نبودند ، این پروسه می توانست پیچیده تر باشد.

 

برخی از شرکت ها خدمات خاصی را برای رفع این مشکلات راه اندازی کرده اند.  اینهریتی (Inheriti) ، خدمات وراثت دارایی دیجیتال از پلتفرم (Safe Haven) اکنون در مرحله آزمایشی است و به زودی راه اندازی می شود. در گزارش موسسه (Cremation) آمده است كه متیو برگوین (Matthew Burgoyne) وكیل دادگستری مك لئود (McLeod) معتقد است كه تعداد خدمات واسطه ای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) كه در صورت مرگ افراد ، كلیدهای خصوصی را مدیریت می كنند ، افزایش خواهد یافت.

 

موسسه (Cremation) متشکل از متخصصین ، مشارکت کنندگان و محققانی است که “خدمات مهمی را پس از پایان زندگی افراد به خانواده ها ارائه می کند.”

 

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو


0

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از امروز شروع کنید



ثبت دیدگاه

لیست نظرات (0)
قیمت لحظه‌ای

بیت کوین

(BTC)
0.00٪

$ 0.00

0 تومان

خرید و فروش بیت کوین

بیشتر بخوانید